سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور سه هزار و ۱۴۲ سند مالکیت روستایی در شهرستان سامان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون سه هزار و ۴۱۲سند مالکیت روستایی در شهرستان سامان صادر و تحویل مالک شده است.

فرشید ریاحی با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ به دستور امام خمینی (ره)، در آیین صدور و اعطای اسناد روستایی در روستای شوراب‌صغیر سامان تاکید کرد: سنددار کردن املاک روستایی با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلی دولت سیزدهم، احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین راهبُرد‌های دولت در چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است.

ریاحی به طراحی و تدوین تعهداتی در حوزه مسکن روستایی اشاره و تصریح کرد: در چهار سال فعالیت دولت سیزدهم باید در چهارمحال و بختیاری ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی از ردیف تسهیلات مسکن روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شود.

وی یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری شاخص بهسازی مسکن روستای ۵۴ درصد و در شهرستان سامان با میانگین استان برابر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌برداری از ۲ هزار و هفتصدمین واحد مسکن روستایی شهرستان سامان در روستای چلوان اظهار داشت: تا افق سال ۱۴۱۰ باید تمامی خانه‌های روستایی استان بهسازی و مقاوم‌سازی شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح هادی روستای چَم‌خُرم شهرستان سامان گفت: برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان تامین و هزینه شد.

ریاحی تاکید کرد: طرح آماده‌سازی زمین‌های تملکی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از منابع‌طبیعی و آبخیزداری با سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات فروش زمین در روستای چَم‌خُرم در حال انجام است.

وی افزود: بزودی آماده‌سازی این زمین‌ها به پایان می‌رسد و روند واگذاری به متقاضیان واجد شرایط برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به افتتاح طرح هادی روستای شوراب‌صغیر شهرستان سامان اشاره و تصریح کرد: این طرح به‌صورت مشارکتی با همکاری دهیاری اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در این طرح ۴۲ تُن قیر رایگان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین و به دهیاری شوراب‌صغر اختصاص داده شد.

ریاحی اظهار داشت: در روند اجرای طرح هادی شوراب‌صغر ۲۴ میلیارد ریال برای زیرسازی، تولید، حمل و پخش آسفالت تامین و هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


فرماندار سامان نیز گفت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای صدور سند واحد‌های مسکونی متقاضیان در این شهرستان اختصاص یافت.

محمدتقی گنجعلی تاکید کرد: امسال ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب سایت نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین در روستا‌های شهرستان سامان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در شهر سامان ۲۷۶ نفر واجد شرایط بوده‌اند که تاکنون زمین برای احداث ۱۴۴ واحد مسکونی به انان واگذار شده است.

گنجعلی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این واحد‌های مسکونی در روز‌های آینده آغاز و تا ۲ سال دیگر بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: زمین مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۳۰ واحد مسکونی دیگر در قالب مجتمع به‌زودی واگذاری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.