سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت با راه‌اندازی ۳ واحد پتروشیمی در استان همدان

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان از موافقت با راه‌اندازی ۳ واحد پتروشیمی در استان همدان خبر داد.

سیدعادل عربی گفت: تاکنون در استان همدان با راه اندازی ۳ واحد پتروشیمی موافقت شده که یکی از آن‌ها با عنوان پتروشیمی هگمتانه به صورت نیمه فعال آغاز به کار کرده است.

او افزود: پتروشیمی ابن سینا نیز مجوز‌های لازم را اخذ کرده، اما هنوز مستقر نشده که پتروشیمی نهاوند نیز همین شرایط را دارد و فعلاً مستقر نشده است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: استقرار واحد‌های پتروشیمی اگر کنار منابع پایدار آب باشند، بسیار بهتر است و در هر صورت استقرار این واحد‌ها در استان نیز در صورت رعایت ضوابط منع قانونی ندارد و استقرار واحد‌های صنعتی در دشت‌های ممنوعه یا بحرانی نیز به موافقت وزارت نیرو منوط است.

عربی افزود: باید توجه داشت که برای برخی واحد‌ها از جمله پتروشیمی‌ها ضوابط استقرار شرط لازم است، اما کافی نیست و برخی واحد‌ها بسته به شاخص‌های تعیین شده (درجه بندی) مشمول ارائه گزارش ارزیابی هستند.

او به همین منظور از پتروشیمی نهاوند نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت و عنوان مشمول ارائه گزارش ارزیابی نیست، اما واحد‌هایی در استان داشته‌ایم که علی رغم رعایت ضوابط استقرار و نیز ارائه گزارش ارزیابی به دلایل مختلف (زمین، تأمین آب) رد می‌شوند چرا که نظرات سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه بررسی می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.