نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی ساخت مجتمع پتروشیمی نهاوند با صدور مجوز وزیر نفت به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا شهبازی,نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت:مجتمع پتروشیمی نهاوند با دستور وزیر نفت مجوز گرفت تا به زودی عملیات اجرایی آن شروع به کار کند.

او تصریح کرد: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موافقت با  راه اندازی پتروشیمی پلی پروپیلن غرب کشور در نهاوند خبری خوش برای همشهریان است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و پیرو قول داده شده مجوز ساخت پتروشیمی و تأمین خوراک آن به صورت ویژه صادر شد.

شهبازی گفت: با راه اندازی مرحله نخست این واحدبزرگ صنعتی که با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود  قدمی بزرگ در حوزه‌ی اشتغال و اقتصاد نهاوند است و با راه اندازی آن علاوه بر ایجاد تحرک در صنایع پایین دستی، به صورت مستقیم ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 پلی پروپیلن از محصولات با فن آوری بالا در حوزه‌ی پتروشیمی است که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف منجمله؛ خودرو، نساجی، صنایع غذایی، الیاف مصنوعی و پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، صنایع هوافضا دارد.

مصرف روز افزون پلی پروپیلن در دنیا اهمیت تولید آن را دو چندان کرده است و از آنجایی که به عنوان یک محصول مهم و با ارزش افزوده بالا است  اهمیت اجرای این طرح را بیشتر مشخص می‌کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: با توجه به مطالبه مردم منطقه جاده محور نهاوند به کنگاور با تامین اعتبار از سوی بانک سپه این مسیر  تعریض و ساماندهی می‌شود.

او از دیدار خود با مدیر عامل بانک سپه خبر داد و گفت: با توجه به خواسته به حق مردم  بخش خزل و  اهمیت محور نهاوند به کنگاور به عنوان جاده‌ای حیاتی و مهم پیگیری‌هایی برای تامین اعتبار این طرح انجام شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.