سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره‌ کتابت قرآن در زرند

جشنواره کتابت ۱۴ سوره از جزء سی ام قرآن با حضور ۱۴ نفر از اساتید بنام خوشنویسی زرند برگزار شد.

علی ضیاءالدینی شهردار زرند در این آئین گفت: در یک رویداد با برکت و در فضایی آکنده از عطر قرآنی که با تلاوت و جزءخوانی قرآن نیز همراه بود، اساتید بنام خوشنویسی زرند اقدام به کتابت قرآن کردند و انشاءالله وفق هماهنگی که اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند انجام داده است، به زودی از این اثر در یک مکان مهم رونمایی خواهد شد.

او از همکاری شورای اسلامی شهر و ادارات تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت و اتاق اصناف و انجمن خوشنویسی زرند قدردانی کرد و افزود: تا پایان سال به مناسبت‌های مختلف، جشنواره‌ها و نیز فعالیت‌های فرهنگی زیادی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری با همکاری ادارات مذکور برگزار می شود تا شهروندان زرندی از این بخش استفاده ببرند و قطعا تلاش ما این خواهد بود که نشاط و شادابی را به شهروندان و شهر منتقل کنیم؛ چرا که یکی از راه‌های پویایی یک جامعه می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، زیباسازی و فعالیت‌های عمرانی ارائه شده از سوی شهرداری باشد.

ضیاءالدینی تصریح کرد: من این موضوع را به کرات به همکاران گفته ام که پایان یک فعالیت، تازه شروع فعالیت دیگر است و باید در راه خدمت به مردم سیری ناپذیر باشیم.

محمد ایزدی معاون فرماندار نیز این اقدام را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: در دورانی که تکنولوژی روز به روز زندگی‌ اجتماعی و حتی فعالیت‌های هنری را تحت تاثیر خود قرار داده، بسیاری از خطاطان زرندی که روزگاری از این طریق امرار معاش می‌کردند را به سمت دیگری سوق داد.

او افزود: هنر خوشنویسی از جمله هنر‌های اصیل ایرانی اسلامی است و باید به عنوان میراث فرهنگی آن را حفظ و به نسل بعد منتقل کنیم و قطعا این حرکت امروز در راستای چنین اهدافی می‌تواند موثر باشد.

اسلامی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی زرند هم گفت: پس از اینکه افتخار سریعترین زمان کتابت قرآن در جهان به نام زرندی‌ها ضبط شد، اینک به فضل خداوند شاهد خلق یک اثر جاودان دیگری در حوزه قرآنی هستیم.

ایرانمنش رئیس شورای شهر زرند نیز گفت: فعالیت‌های شهرداری در تمام سطوح گستردگی دارد و یکی از زوایای مهم در فعالیت‌های شهرداری‌ها موارد فرهنگی اسلامی و برنامه‌های اجتماعی دیگر است و خدا را شاکریم که شهردار پرتلاش و خستگی ناپذیر زرند با روحیه‌ای جهادی در تمام ابعاد، شهرداری را در خط مقدم قرار می‌دهد و حرکت زیبای جشنواره قرآنی نیز از جمله اقدامات بسیار زیبا و ارزشمند بود که باید از شهرداری، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی، صمت، اتاق اصناف، ارشاد و خوشنویسان قدردانی کنیم که این اثر را خلق کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.