سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت ها بر پرداخت تسهیلات مسکن توسط وزارت اقتصاد باید تقویت شود

رئیس کمیسیون عمران گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن پروژه های نهضت ملی موفق نبوده اند که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید ورود پیدا کند.

محمد رضا رضایی کوچی گفت: اکنون برای ساخت مسکن، دولت تمامی توان خود را به کار گرفته است که از طریق آن شاهد اجرایی شدن شعار امسال در خصوص مهار تورم و رشد تولید باشیم چراکه تنها راهکار برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن رشد تولید است تا میزان تورم در این بازار به سمت افزایش هدایت نشود.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، بانک ها هم در این خصوص همکاری لازم را ندارند و آمارها هم نشان می دهد که در حال حاضر بانک ها در حوزه پرداخت تسهیلات نتوانسته اند موفق عمل کنند.

او می گوید: بر حوزه تسهیلات بانک ها متاسفانه نظارتی از سوی بانک مرکزی و همچنین وزارت اقتصاد صورت نگرفته است، در صورتی که طبق قانون اگر بانک ها تسهیلات حوزه مسکن را پرداخت نکنند مشمول جریمه می شوند؛ بنابراین امیدوار هستیم که امسال برنامه ریزی برای جریمه شدن بانک ها در حوزه مسکن انجام شود.

براساس این گزارش  طبق قانون جهش تولید مسکن بانک ها باید برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن پرداخت کنند که طبق آمارهای که در آخرین جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد، بسیاری از بانک ها در حوزه پرداخت تسهیلات مسکنی عملکرد خوبی نداشته اند که همین امر باعث شده که رئیس جمهور به این موضوع اعتراض کند و اعلام کند که بازرسی های لازم باید از سوی وزارت راه وشهرساز ی و همچنین وزارت کشور صورت گیرد.

همچنین در خصوص الحاق اراضی هم باید تمامی دستگاه ها همکاری داشته باشند تا اراضی لازم برای ساخت یک  میلیون واحد مسکونی در سال تامین شود و از سوی دیگر ساخت واحدهای به صورت ویلایی که بسیاری از متقاضیان سکونت در این واحدها را به سکونت در واحدهای آپارتمانی ترجیح می دهند انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.