سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸۷ گواهینامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی سمنان صادر و تمدید شد

معاون استانداردسازی آموزش اداره کل استاندار استان سمنان گفت: ۲۸۷ گواهینامه تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی استان سال گذشته تمدید و یا صادر شد.

محمد یوسفی معاون استانداردسازی آموزش اداره کل استاندار استان سمنان ابراز کرد: ۱۳۷ گواهینامه تایید صلاحیت مسوولان کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی استان صادر و تعداد ۱۵۰ فقره پروانه مسئولان کنترل کیفیت در واحد‌های تولیدی استان سمنان تمدید شد.

وی گفت: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحد‌های تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند.

وی اضافه کرد: برخی از این آموزش‌ها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روش‌های آزمون فرآورده تولیدی موردنظر است که دوره‌های مورد نیاز مدیران کنترل کیفیت به طور مستمر به وسیله معاونت استانداردسازی و آموزش این اداره کل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط به مدت حداقل ۱۶ ساعت طی یکسال است، گفت: براساس آیین‌نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه ۲ سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت است و بر این مبنا، کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیت‌های آنان در واحد‌های تولیدی، نظارت مستمر دارند.

وی تصریح کرد: آموزش به مدیران کنترل کیفیت استان سمنان که نمایندگان استاندارد در واحد‌های تولیدی و ارزیابان اصلی کیفیت در مبادی تولیدی هستند، از وظایف اصلی استاندارد به شمار می‌رود.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: توجه به استانداردسازی کالا‌ها و محصول‌های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق‌بخشی به بازار محصول دارد، به ارتقای کیفیت کالا و در نتیجه تامین حقوق مصرف‌کننده منجر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.