سرپرست اداره کل استاندارد استاندارد استان سمنان گفت: بیش از هزار و ۴۱۸ بازدید فنی از واحدهای تولیدی استان به وسیله کارشناسان به منظور بررسی کیفیت محصولات تولیدی و انطباق با استانداردهای ملی انجام شد.

حیدریان  ابراز کرد: بازدید فنی از واحد‌های تولیدی به منظور صدور یا تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد و نیز نظارت بر تولیدات، حداقل ۲بار در سال، انجام می‌شود که طی آن مراحل تولید محصول جهت انطباق با استاندارد‌های ملی مربوطه مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بیشترین بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی در سال ۱۴۰۱ در صنعت غذایی، کشاورزی و صنعت ساختمانی و معدنی استان سمنان انجام شد.

وی یادآور شد: با انجام بازدید‌های منظم دوره‌ای که به وسیله کارشناسان استاندارد از واحد‌های مشمول استاندارد اجباری یا تشویقی در استان سمنان صورت می‌گیرد، هموطنان می‌توانند محصولات ایرانی دارای کیفیت و نشان استاندارد را با اطمینان خریداری کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان افزود: بر اساس ماده ۱۹ قانون توسعه و تقویت نظام استانداردسازی، کارشناسان این سازمان مجاز به بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری در زمان‌های مختلف از خط تولید و انبار هستند تا به این منظور نظارت بر واحد‌های تولیدی و در نتیجه حمایت از حقوق مصرف کنندگان را اجرا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.