سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش پروژه های ساخت مسکن راهی برای کنترل تورم بازار

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: کنترل تورم بازار مسکن از طریق رشد پروژه های ساخت باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

محمد مرتضوی گفت: کنترل نرخ تورم در بازار مسکن از طریق رشد و افزایش پروژه های ساخت مسکن باید امسال در  دستور کار دولت قرار گیرد تا شاهد کاهش سبد هزینه های خانوار در حوزه مسکن باشیم.

به گفته رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور، دولت الگوی ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در قالب طرح جهش تولید مسکن برنامه ریزی کرده است، اما اجرای این طرح تنها باید از طریق حمایت بخش خصوصی و برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها صورت گیرد.

او می گوید: برخی از بانک ها توان مالی لازم را  برای پرداخت تسهیلات ندارند؛ بنابراین باید در این حوزه بخش خصوصی ورود کرده و اقدامات لازم برای حمایت از ساخت پروژه‌های مسکونی را انجام دهد .

مرتضویگفت: ساخت مسکن در کشور خود نقش بسیار موثری بر کاهش اثر گذاری نرخ تورم دارد و در صورتی که دولت بتواند در این حوزه موفق باشد ما شاهد رونق بازار و در نتیجه رشد تولید خواهیم بود، اما این به شرطی است که دولت بتواند در این بخش از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند.

او گفت: منابع و تسهیلات بانکی در این بخش به تنهایی جوابگو نیست و برای اجرای این طرح دولت باید از ظرفیت سازندگان و بخش خصوصی در این حوزه استفاده کند‌.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.