سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عموزاد با طلای آسیا حضورش در جهانی را قطعی کرد/ قهرمان جهان: هدف اصلی ام المپیک است

رحمان عموزاد با کسب مدال طلای آسیا، حضورش را به عنوان ملی پوش تیم کشتی آزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ قطعی کرد.

روز نخست سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد که در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی به مصاف تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان رفت و توانست با نتیجه ۳ بر یک به برتری برسد و قهرمان شود.

بر همین اساس رحمان عموزاد این شانس را داشت که طبق چرخه و در صورت کسب مدال طلای آسیا، حضورش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را قطعی کند و هم اکنون می‌توان گفت اگر اتفاق خاصی رخ ندهد عموزاد ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران در صربستان خواهد بود.

رحمان عموزاد پس از کسب مدال طلای آسیا گفت: لطف خدا و دعای مردم بود که موفق شدم به قهرمانی آسیا برسم و دل مردم کشورم را شاد کنم.

وی تصریح کرد: امیدوارم این روند به بهترین شکل ادامه داشته باشد و در مسابقات جهانی موفق باشم و در نهایت در المپیک پاریس که هدف اصلی من است نیز صاحب مدال شوم.

قهرمان جهان در خاتمه گفت: حدود ۲۰ روز قبل از مسابقات آسیایی با نظر کادر فنی به لیست تیم ملی اضافه شدم و تمریناتم را آغاز کردم. در این مسابقات جایگزین پیمان بیابانی شدم که از همین جا برای او آرزوی سلامتی می‌کنم. نظر کادر فنی این بود که من در این مسابقات حضور داشته باشم و خدا را شکر می‌کنم که با ۲۰ تا ۳۰ روز تمرین توانستم به مدال طلا برسم. این مدال با ارزش را به مردم عزیز کشورم هدیه می‌کنم.

گفتنی است اتحادیه جهانی بعد از طلای رحمان عموزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا ضمن انتشار ویدیویی در صفحه رسمی خود نوشت: "رحمان عموزاد همیشه بالاست".

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.