سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان یزد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد گفت: در سال گذشته تعداد هزار و ۶۷۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت به مبلغ یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

سید عباس امامی افزود: هزار و ۲۰۵ فقره از این تسهیلات به مبلغ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات اشتغال پرداخت شده و زمینه ایجاد و تثبیت هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی فراهم شده و مابقی در قالب تسهیلات ضروری کارسازی شده است. 

او با بیان اینکه تسهیلات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ رشد ۳۰ درصدی داشته گفت: از تسهیلات پرداختی ۶۲۷ طرح به مبلغ ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش خدمات، ۳۶۵ طرح به مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال در بخش صنعت و ۲۱۳ طرح به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی مورد حمایت مالی قرار گرفته است.

امامی با اشاره به جذب صد درصدی اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در چارچوب ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، تفاهم نامه‌هایی با برخی از دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد و توسعه کسب و کار‌های پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید منعقد کرده و در مجموع ۵۹۷ فقره تسهیلات اشتغالزا به مبلغ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال درحمایت از طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و طرح‌های معرفی شده از سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد برکت از محل اعتبارات مذکور پرداخت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد، حمایت از مشاغل روستایی را از دیگر برنامه‌های این صندوق برشمرد و افزود: در سال گذشته و با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی ۱۳ طرح اشتغالزای روستایی به مبلغ ۱۴۱ میلیارد ریال در قالب طرح‌های تولیدی، خدماتی، صندوق‌های خرد محلی و روستای بدون بیکار مورد حمایت قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.