سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق: از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق تایید کرد که کشورش همچنان از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کند.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عراق از بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب حمایت کرده و هنوز هم حمایت می‌کند... انسجام در اتحادیه عرب بازتاب مثبتی بر اعضای آن دارد».

به گزارش اسپوتنیک، شورای همکاری خلیج فارس هم دیروز خواستار تشکیل جلسه‌ای برای بررسی احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

رسانه‌های عربی می‌گویند این نشست قرار است روز جمعه با حضور وزرای خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، مصر، اردن و عراق در جده عربستان برگزار شود.

در همین حال، دوحه هم اعلام کرده که دعوت نامه دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس را برای شرکت در نشستی به منظور تبادل نظر درباره احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دریافت کرده است. مقامات قطر می‌گویند تحولات زیادی در خصوص دیدگاه اعراب نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اتفاق افتاده است.

در همین راستا، گفته می‌شود عربستان قصد دارد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به نشست سران اتحادیه عرب در ماه مه دعوت کند و رسانه‌ها گزارش داده‌اند که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در هفته‌های آینده برای ارائه دعوتنامه رسمی به اسد برای حضور در این اجلاس به دمشق سفر خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.