وزرای خارجه عربستان و سوریه در جده از شروع اتخاد تدابیر و اقدامات لازم برای از سرگیری ارائه خدمات کنسولی و پرواز‌ها میان دو کشور استقبال کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، روز چهارشنبه گزارش داد که سوریه و عربستان سعودی از از سرگیری خدمات کنسولی و پروازهای هوایی بین دو کشور استقبال کردند و بر ضرورت تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در همه اشکال و سازمان‌های آن تاکید کردند.

وزرای امور خارجه عربستان و سوریه روز چهارشنبه در شهر جده درباره دستیابی به یک حل و فصل نهایی برای پایان دادن به بحران سوریه گفتگو کردند.

این مقامات با صدور بیانیه مشترکی بر اهمیت حل مشکلات و چالش‌های انسانی در سوریه و فراهم کردن شرایط و سازوکار‌های مناسب برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه تاکید کردند.

طرفین در این بیانیه بر حمایت از دولت سوریه برای گسترش دامنه تسلط و کنترل آن بر همه مناطق این کشور، پایان حضور شبه نظامیان مسلح در خاک سوریه و نیز تقویت همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

وزرای خارجه عربستان و سوریه همچنین از شروع اتخاد تدابیر و اقدامات لازم برای از سرگیری ارائه خدمات کنسولی و پرواز‌ها میان دو کشور استقبال کردند.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه به دعوت  فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود پس از ۱۱ سال وارد خاک عربستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
اتحاد بین مسلمین زیباست
آخرین اخبار