سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی ۶ درصد افزایش یافت

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.

محمد شریف الحسینی مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۹۹ هزار و ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند در حالی که میزان داوطلبان در سال ۱۴۰۰، ۱۸۹ هزار و ۶۳ نفر بوده است.

او افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ میزان داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی داشته و از ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر داوطلب به ۱۵۱ هزار و ۳۰ داوطلب افزایش یافته است.

مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، ۹۶ درصد از افرادی که موفق به اهدای خون شدند مرد و ۶ درصد زن بودند که میزان اهدای خون زنان استان در این سال نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز با رشد ۹ درصدی از هفت هزار و ۷۲۲ اهداکننده زن به هشت هزار و ۳۸۹ نفر افزایش یافته است.

شریف الحسینی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۵۵ درصد از داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند اهداکنندگان مستمر، ۳۰ درصد اهداکنندگان با سابقه و ۱۵ درصد اهداکنندگان بار اولی بودند.

او تصریح کرد: میزان اهداکنندگان بار اولی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن نیز با رشد ۱۱ درصدی از ۲۱ هزار و ۵۲۱ نفر به ۲۳ هزار و ۸۰۵ نفر رسیده است.

افزایش بیش از ۹ درصدی مراجعات نوروزی به پایگاه‌های اهدای خون

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته نیز ۹.۳۴ درصد افزایش یافته است.

شریف الحسینی اظهار کرد: نوروز امسال پنج هزار و ۲۰۸ داوطلب به پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که میزان اهدای خون نیز طی این بازه زمانی بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

او افزود: این در حالی است که در نوروز سال ۱۴۰۱ میزان مراجعه داوطلبان چهار هزار و ۷۳۶ نفر بوده که از این تعداد سه هزار و ۷۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: مراکز انتقال خون استان همیشه نیازمند همه گروه‌های خونی است تا به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کند لذا از عموم مردم می‌خواهیم برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون مراجعه و در امر کمک به بیماران نیازمند خون ما را یاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.