سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت هزارتن گندم در تنگستان برداشت می‌شود

فرماندار تنگستان گفت: پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم رفته که پیش بینی می‌شود هفت هزارتن گندم برداشت شود.

احمد لطفی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح الگوی کشت با تامین یک هزار و ۶۲۰ تن کود شیمیایی ازت، فسفات و پتاس و توزیع ۳۹۰ تن بذر گندم اقدامات مفیدی برای بهره وری مطلوب این محصول استراتژیک برداشته شد.

وی اضافه کرد: میزان کود شیمایی و بذر گندم توزیع شده در سال زراعی موجود نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته، به ترتیب ۸۰ و ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: نتیجه این سلسله اقدامات مفید زیر کشت رفتن پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های آبی و دیمی این شهرستان تحت کشت گندم بود که در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از ۳۷۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

لطفی ادامه داد: با بارندگی‌های مناسب و کم سابقه سال زراعی کنونی نسبت به حدود دو دهه خشکسالی در این شهرستان، زمین‌های زراعی و آبخوان‌ها بخوبی سیراب و زمینه رشد مناسب گندم فراهم شد.

وی اضافه کرد: سیاست گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تمرکز بر طرح الگوی کشت در کنار حمایت از کشاورزان در زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی، آموزش و استفاده مطلوب از کود‌های شیمیایی و توزیع به موقع در کنار سال زارعی مناسب از حیث بارش‌های مطلوب و به موقع سبب افزایش محصول گندم این شهرستان معادل پنج سال گذشته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.