سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید محصولات استراتژیک برای جلوگیری از هدررفت آب در اولویت باشد

استاندار اردبیل بر فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از آب در کلیه مصارف شرب و کشاورزی تأکید کرد و خواستار وحدت رویه در اجرای برنامه مدیریت آب در استان شد.

سیدحامد عاملی بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از آب در کلیه مصارف شرب و کشاورزی لازم بوده و باید با همکاری همه حوزه‌ها، برنامه مدیریت آب استان اردبیل طوری اجرا شود که کم‌ترین مشکل را در این راستا شاهد باشیم.

استاندار اردبیل در شورای مدیریت منابع آب استان افزود: در اراضی شمالی استان اردبیل به‌دلیل کمبود آب باید سهم شهرستانی مشخص و با توجه به آن سهم، اراضی تحت کشت تعیین شود که این اقدام در مدیریت مناسب وضعیت کم‌آبی تأثیرگذار خواهد بود.

عاملی تصریح کرد: با بررسی و مدیریت منابع آبی و ضرورت کشت دوم، باید اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم ارائه شده و در صورت نبود منابع آبی، پیشگیری از کشت در موعد مناسب اعلام شود و همچنین تولید محصولات استراتژیک با هدف جلوگیری از هدررفت آب در اولویت باشد.

او ادامه داد: با توجه به کاهش ۴۰درصدی بارش‌ها نسبت به بلندمدت، لازم است مردم از طریق رسانه‌ها از وضعیت بارش‌ها و کم‌آبی حاکم بر استان اردبیل مطلع شوند.

استاندار اردبیل گفت: این اطلاع‌رسانی‌ها از وضعیت منابع آبی باید مستمر باشد تا مردم با اطلاع از تأثیر خشکسالی، در روند مصرف بهینه آب شرب و کشاورزی پیش‌قدم باشند تا مشکل کم‌آبی با کم‌ترین هزینه رفع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.