سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در «کاهش تورم و افزایش تولید»

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارکان مدیریت شهری از مهمترین دستگاه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید است.

احمد صادقی با اشاره به اهمیت شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان کاهش تورم و افزایش تولید گفت: امروز ما در شرایطی خاص قرار داریم و مقام معظم رهبری به بهترین شکل این شرایط را درک و راهکار برون رفت از مشکلات را نمایان کردند. 

وی افزود: باعنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و افزایش تولید به عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی، یکی از مهمترین دستگاه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید در شهر تهران می‌توانند مجموعه ارکان مدیریت شهری می‌باشند. 

صادقی خاطر نشان ساخت: لذا سهم مدیریت شهری در تحقق شعار سال می‌بایست تعریف شود و برنامه‌ها و اقدامات اجرایی وعملیاتی شهرداری تهران با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شوند. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از اینرو طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی وعملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم وافزایش تولید» تقدیم هیات رییسه شورا شد. 

صادقی گفت: از طرفی با توجه به فشار‌های اقتصادی بر روی خانواده‌های تهرانی و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی شهری از یک طرف و از طرف دیگر نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان، سهم مدیریت شهری در سبد هزینه‌های خانوار می‌بایست تدقیق و نسبت به کاهش فشار‌های اقتصادی به سبد هزینه خانوار اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمد صادقی اظهار داشت: از این رو می‌بایست جهت نیل به اهداف ذیل سهم مدیریت شهری تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال صورت پذیرد: 
-    کاهش هزینه‌های زندگی در سبد معیشتی مردم 
-    کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی
-    کاهش هزینه‌های تهیه مایحتاج روزمره غذایی 
- کاهش هزینه‌های گردشگری و بهره مندی از اماکن شهری
-    کاهش عوارض‌های واحد‌های تولیدی ساختمانی و کسب و پیشه
- تقویت فرصت‌های اشتغال زایی و کار آفرینی و حمایت از تولید داخلی
- کاهش هزینه‌های ساخت واجاره مسکن

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری تهران موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به ارسال لایحه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مدیریت شهری به منظور تحقق شعارکاهش تورم وافزایش تولید جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران اقدام نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.