سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای حل اختلاف اتاق اصناف راه اندازی می‌شود

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: شورای تخصصی حل اختلاف ویژه اتاق اصناف کرمان راه اندازی می شود.

مهدی تقی زاده در دیدار با هیئت رئیسه اتاق اصناف کرمان گفت: علاقه مندیم تا برای رفع مشکل مردم و اصناف و حل مشکلات و سوء تفاهمات فی ما بین، شورای حل اختلاف ویژه اصناف را راه اندازی کنیم.

او بیان داشت: با معرفی چند نفر افراد واجد شرایط و طی مراحل اداری، شورای حل اختلاف در اتاق اصناف و هیئت‌های صلح در اتحادیه‌های زیر مجموعه راه اندازی می شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به صدور مجوز موسسات داوری بیان کرد: ضرورت دارد برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در آن در قرارداد‌های فی مابین اتحادیه‌ها و مشتریان ذکر شود: «در صورت بروز هر گونه اختلاف ابتدا از طریق موسسات داوری و انتخاب داور نسبت به رفع و حل و فصل مشکل اقدام شود»

او بیان داشت: برای راه اندازی هیئت صلح که از اختیارات و حیطه کاری استانی است با کمترین زمان ممکن، ابلاغ‌ها صادر و هیئت صلح راه اندازی می‌شود؛ اما برای شورای حل اختلاف که ابلاغ‌ها از مرکز توسعه حل اختلاف کشور صادر می‌شود و شرایط خاص خود را دارد، به زمان بیشتری نیاز است.

در ابتدای این جلسه رئیس اتاق اصناف ضمن معرفی اعضای هیات رئیسه و ساختار اتاق کرمان، برای راه اندازی شورای حل اختلاف اتاق و هیئت‌های صلح و  اتحادیه‌ها ابراز علاقه مندی و آمادگی کرد. 

محسن ربیعی با اشاره به وجود هیئت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیئت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات برخوردار هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.