سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکل تنش آبی ۲۰۰ روستا در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : ۶۶۷ روستای استان کرمانشاه با تنش آبی مواجه هستند که تا پایان امسال مشکل ۲۰۰ روستا رفع می‌شود.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : طول مجموع شبکه توزیع آب و خطوط انتقال در استان حدود ۱۳ هزار کیلومتر است و نیاز آبی شهر کرمانشاه در تابستان امسال نیز ۵۱۰۰ لیتر در ثانیه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تنش آبی در ۱۵ شهر استان که بحرانی‌ترین آن کرمانشاه است عنوان کرد: از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده تا بحران تشدید نشود وحفر چاه‌ها، اجرای خطوط بین مخازن و خطوط انتقال جدید و تأمین منابع جدید از جمله این اقدامات است.

داودی با بیان اینکه ۶۶۷ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند گفت: در یک تفاهم نامه با ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار مشک تنش آبی ۳۴۹ روستا تا پایان سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود که با همکاری قرارگاه نجف اشرف و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در تفاهم نامه‌ای دیگر با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مشکل تنش آبی ۳۱۸ روستا رفع می‌شود و امید داریم طی سه سال این مشکلات رفع شود و امسال نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن انجام شده است

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ روستا تا پایان امسال تنش زدایی می‌شود گفت: طرح آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان پروژه‌ای که در سفر رئیس جمهور ۸۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت و در ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ بهره‌برداری اولیه و اضطراری آن انجام شد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.