مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : برای تکمیل تمام پروژه‌های طرح آبرسانی کلانشهر کرمانشاه به بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به علاوه اعتبارات سال جاری نیاز است.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : ۱۵ خردادماه سال ۱۴۰۱ پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان با ۷۳ کیلومتر طول خط انتقال آب به اتمام رسید؛ اما دیگر پروژه‌های آن مانند تصفیه خانه غدیر، ایجاد مخازن، اتصال خطوط انتقال آب بین مخازن و ایستگاه پمپاژ هنور مانده تا کل طرح تکمیل و به بهره برداری برسد و برای این کار طبق برآورد‌های امسال به بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه کل اعتبار شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در لایحه بودجه سال جاری؛ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، گفت: از این میزان اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های طرح آبرسانی کلانشهر کرمانشاه اختصاص یافته که امیدواریم همین مبلغ هم ابلاغ شود.

شهلایی از اتمام پروژه تصفیه خانه غدیر این طرح تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: با تکمیل این پروژه مطمئنا تنش آبی امسال شهر کرمانشاه به مراتب کمتر از سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه دیگر پروژه‌های این طرح مانند ساخت مخازن، احداث ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال آب بین مخان با هم افزایی شرکت آب و فاضلاب استان در حال انجام است افزود: طرح ساخت ایستگاه پمپاژ شهر کرمانشاه در مرحله مطالعاتی است و ساخت یکی از مخاذن نیز شروع شده و تصفیه خانه نیز در مرحله پایانی یعنی کار‌های مکانیکی و الکترونیکی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تاکید کرد: اگر بودجه و اعتبارات به وقع به پروژه‌های طرح آبرسانی شهر کرمانشاه تزریق شود این پروژه‌ها در مدت کوتاهی به بهره برداری می‌رسند، اما همیشه بودجه‌ای که در لایحه در نظر گرفته می‌شود با اعتباری که تخصیص می‌یابد و در نهایت با مبلغی که ابلاغ می‌شود بسیار متفاوت است به همین خاطر پروژه‌ها طول می‌کشد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.