سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت فرزند شهید حادثه تروریستی حرم رضوی از پدرش

فرزند شهید محمد اصلانی از شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا (ع) با بیان خاطراتی گفت: شهید اصلانی، امام رضا (ع) را مانند پدرش می‌دانست.

 ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ یکی از نیرو‌های تکفیری سه روحانی را در حرم مطهر رضوی هدف اصابت چاقو قرار داد که در پی آن حجت‌الاسلام محمد اصلانی و حجت الاسلام محمدصادق دارایی به علت شدت جراحات به فیض شهادت نایل آمدند و یک روحانی دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شد. این اتفاق شوکه کننده در حالی بود که ظهر پنج شنبه ۱۹ فروردین سال گذشته تشییع پیکر شهید اصلانی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و حضور مسئولان استانی در عرصه میدان شهدا تا حرم مطهر برپا و پیکر این شهید حادثه تروریستی در صحن جمهوری اسلامی و در کنار شهدای انفجار حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.


بیشتربخوانید


در اولین سالگرد تشییع و خاکسپاری پیکر این شهید حادثه تروریستی در حرم رضوی، حجت الاسلام محسن اصلانی، فرزند شهید محمد اصلانی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ با دوری پدرم به سختی گذشت، ولی زمان و مکان شهادت شهید اصلانی باعث شد که ما همیشه حضور ایشان را در کنارمان احساس کنیم.

شهید اصلانی مدام تاکید می‌کرد به پدرم، امام رضا (ع) سر بزنید

وی با اشاره به شهادت شهید اصلانی در حرم امام رضا (ع) و با زبان روزه گفت: پدرم امام رضا (ع) را مانند پدر خودش می‌دانست و در ایام ولادت یا شهادت ائمه اطهار (ع) همیشه به ما تاکید می‌کرد که حتما به پدرم یعنی امام رضا علیه السلام سر بزنید و تبریک یا تسلیت بگویید.

حجت الاسلام محسن اصلانی ادامه داد: مادرم نزدیک به بیست و خرده‌ای سال، خادم امام رضا بود. او هر روز صبح یکشنبه شیفت حرم داشت و پدرم او را همراهی می‌کرد تا با یکدیگر به زیارت بروند.

رسیدگی به فقرا از ویژگی‌های شاخص شهید اصلانی

وی افزود: پدرم در ماه مبارک رمضان، مقید به خواندن قرآن بود و در وصیت نامه ایشان هم تاکید بر خواندن قرآن شده است. اهتمام به جلسات قرآن و افطاری‌های ساده از ویژگی‌های او بود. شهید اصلانی حتی روزی که به حرم مطهر مشرف شد و به شهادت رسید برای پیگیری افطاری ساده به مستمندان به حرم و دفاتر آستان قدس رضوی رفته بود.

حجت الاسلام محسن اصلانی ادامه داد: پدرم در دو سه شب قبل از شهادتش در مسجد محله مان افطاری داده بود و ما هم به تاسی از او مدت باقیمانده را افطاری ساده دادیم. امسال هم مفتخریم از اول سال این مراسم را ادامه بدهیم. تلاش شهید اصلانی برای کمک به فقرا و همچنین فاطمیون از جمله کار‌های شاخص او بود که پس از شهادت هم روایت‌هایی از آن برای ما بیان شده است.

پدرک پس از هر نماز برای شهادتش دعا می‌کرد

فرزند شهید حادثه تروریستی حرم رضوی گفت: شهید اصلانی برادر دو شهید و برادر یک جانباز است. او یک روحانی خدوم بود که خودش را بالاتر از مردم نمی‌دید و سبک زندگی ساده‌ای داشت و رفتارهایش در زمان حیات و شهادتش در مکان مبارکی مانند حرم امام رضا و زمان خاصی مثل ماه رمضان، انگیزه‌ای در ما ایجاد کرد تا بیشتر به دنبال شناختن شخصیت پدرم باشیم. او همیشه بعد از نماز‌ها دعا می‌کرد که خدا شهادت را در مسیر راهش قرار دارد. ما هم اکنون دعا می‌کنیم که شهادتی مانند شهید اصلانی برایمان محقق شود.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
شهادت کامل ما راهم بگیرید