سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

خام فروشی معادن باعث هدر رفت سرمایه است

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: تبدیل مواد خام به سایر مواد فرآوری شده سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: در حوزه معدن باید به جلوگیری از خام فروشی توجه کرد و باید محصول معدن را فرآوری و محصول با ارزش افزوده تولید کرد.

او بیان کرد: چرخه فولاد را باید در قالب برنامه جامع شهرستانی دید و ابعاد مختلف و آسیب‌های آن را بررسی کرد.

سعادت‌فر عنوان کرد: باید برنامه‌های اقتصادی متوازنی درنظر گرفته شود چراکه برخی پیشرفت‌ها نیاز به تغییر و اصلاح دارند.

او ادامه داد: اگر به سمت واردات مواد خام معدنی برویم و برای چرخه فولاد سرمایه گذاری کنیم، آیا این به نفع جامعه نیست؟

خطیب جمعه بافق گفت: می‌توان این مواد خام را برای آینده ذخیره کرد و با تکمیل چرخه فولاد و تولید محصول با ارزش افزوده بالا و سرمایه گذاری، پیشرفت شهرستان را رقم زد.

او تصریح کرد: توجه به عناصر نادر خاکی مورد غفلت است و باید دانست حداقل منفعتی که از معادن شهرستان میتوان برد، آهن است درحالیکه عناصر خاکی خوبی وجود دارد که به آن‌ها توجه نمی‌شود.

سعادت‌فر خاطرنشان کرد: طرح ویژه معدن کاری میتواند باعث ارزش افزوده خوبی برای شهرستان شود و لازمه تحقق این امور آمدن جوانان به میدان است که با استفاده از افراد مجرب و خلاق موفقیت شهرستان صورت گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید به توصیه‌ها و وصایای شهدا درمورد حجاب توجه کنیم و اهمیت دهیم که این بی حجابی‌ها مقدمه‌ای برای ترویج فساد و فحشا است.

امام جمعه بافق افزود: کشف حجاب حتی حرام سیاسی است که باید تذکر داد و با مجرمان برخورد کرد و این به این معنا نیست که اگر کسی شل حجاب است دشمن خدا است، اما فعلشان، فعل خرابی است و باید اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

او بیان داشت: کم کاری ما در این حوزه باعث به وجود آمدن این وضعیت شده و تنها شش ماه است که در جبهه حجاب فعال شدیم و کار‌های خوبی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: ما اگر می‌خواستیم با مسئله حجاب به شیوه گذشته برخورد کنیم، این بی حجابی‌ها عادی میشد و موریانه‌های هوس باز پایه‌های عفت و حیای جامعه را می‌بلعیدند.

خطیب جمعه بافق گفت: خداروشکر دشمنان ما از احمقان هستند و کشف حجاب را باب کردند و جبهه حجاب شکل گرفت.

او افزود: ما برای زمینه سازی صبح ظهور باید قوی و متقی شویم و قوی شدن در ابعاد مختلف زمانی تحقق یافت، که دشمن به صحنه آمد و ما آماده شدیم.

سعادت‌فر تأکید کرد: اگر کسی در برابر امر به معروف و نهی از منکر ایستاد مجرم است و باید برخورد شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.