مسعود درستی با اشاره به اینکه بودجه تعمیرات اساسی مترو مربوط به دو بخش تجهیزات متحرک و ثابت میشود افزود: بودجه تعمیرات متحرک بیش از دو برابر رشد داشته، علاوه بر آن پیش بینی شده بخشی از بودجه تعمیرات اساسی از محل فروش اوراق مشارکت تامین شود که در صورت تحقق میتوان گفت که بودجه تعمیرات اساسی تجهیزات متحرک (ناوگان) حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در صورت تامین این بودجه با کمک مدیریت شهری میتوانیم گامی بلند در تامین قطعات برای تعمیرات اساسی و کیفی سازی ناوگان قدیمی، برداشته و اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی (مترو) پایتخت رقم بزنیم.
درستی با اشاره به اینکه برنامه ریزیهای انجام شده برای تعمیرات اساسی قطارها و واگنهای فرسوده، حدودا در بازه زمانی ۲ و نیم تا ۳ سال انجام خواهد شد تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای سال اول این راهبرد کافی به نظر میرسد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه گفت: پیش بینی کرده ایم در مرحله اول کنار کارهای معمول روزانه، کیفی سازی ناوگان را با رفع مشکلات اساسی که از سالهای قبل وجود داشته انجام و تعمیرات اساسی ۲۹ رام قطار نیزانجام شود.
درستی در پایان باتاکید بر اینکه تلاش میکنیم در قالب تعمیرات روزانه، حداقلهای ایمنی و استاندارد را برای خدمات رسانی به شهروندان رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: سلامت و ایمنی شهروندان و مسافران خط قرمزما است و این اطمینان را به مسافران شهر زیر زمینی میدهیم که تحت هیچ شرایطی اجازه سرویس دهی قطار ناایمن را نخواهیم داد.