سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی: جنون آمریکا منطقه را به آستانه جنگ هسته‌ای کشانده است

یک تحلیلگر کره شمالی تایید کرد آمریکا و متحدانش در شرق آسیا تنش‌ها را تا اندازه فاجعه هسته‌ای بالا بردند.

مقامات کره شمالی از تشدید تنش‌های بین المللی به دلیل مانور‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا خبر دادند و آن را آغازی برای یک جنگ هسته‌ای خواندند.

 خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در گزارشی به نقل از «چو جو هیون» تحلیلگر امور امنیت بین‌الملل نوشت: رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی وضعیت تنش‌ها در شبه‌جزیره کره را بدتر می‌کنند. پیونگ‌یانگ متعهد شده تا نسبت به این رزمایش‌ها، اقدامات تهاجمی انجام دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: جنون مواجه و درگیری نظامی بی‌پروای آمریکا و متحدانش علیه کره شمالی، وضعیت را در شبه جزیره کره به یک فاجعه غیرقابل بازگشت سوق می‌دهد. آن‌ها تنش‌ها را به آستانه یک جنگ هسته‌ای کشانده‌اند.

این تحلیلگر در گزارش خود تاکید کرد: اکنون جامعه بین‌الملل به اتفاق آرا امیدوارند ابر‌های سیاه جنگ هسته‌ای که بر فراز شبه جزیره کره قرار دارند، هر چه زودتر از بین بروند.

نظامیان آمریکایی و کره جنوبی از ماه مارس یک سری رزمایش‌های مشترک سالانه از جمله مانور‌های دریایی و هوایی در مقیاسی بزرگ برگزار کرده‌اند. رزمایش‌هایی که طی آن‌ها از یک ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب‌افکن‌هایی نظیر بی-۵۲ و بی-۱بی استفاده شد.

کره شمالی بار‌ها واکنش‌های تندی نسبت به این رزمایش‌ها نشان داده و تاکید کرده که این رزمایش‌ها «تمرینی برای حمله» هستند. مقامات این کشور گفتند که آمریکا و کره جنوبی اگر خواهان یک «تراژدی وحشتناک» هستند، باید بهای تحریکات نظامی خود را به خاطر بسپارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
هر کی از آمریکا اطاعت کنه سرنوشتش نابودی توسط همون آمریکاست که نوکری اش رو میکردن