سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار زیست‌محیطی برای واحدهای آلاینده

۱۳۶ مورد اخطار برای واحدهای آلاینده در استان مرکزی صادر شد.

یوسفی  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به پایش مستمر واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در سطح استان گفت: بیش از ۱۳۶ اخطاریه به واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی صادر شده است.

 یوسفی افزود: عدم رعایت استاندارد‌های زیست‌محیطی، ایجاد آلودگی‌های صوتی و همچنین تولید پسماند‌ها از مهم‌ترین عوامل صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی است که واحد‌ها ملزم به رفع آن هستند.

او با بیان اینکه هدف از صدور مجوز‌های زیست‌محیطی، حرکت در جهت توسعه پایدار و وظیفه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۵۰ مجوز استقرار و بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد ۲۵۸ مورد مخالفت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: سال گذشته تعداد ۱۴ کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده است که جمعاً تعداد ۲۲۳ پرونده مطرح و با ۱۶۵ مورد موافقت گردیده است.

یوسفی ادامه داد: حدود ۳ هزار واحد صنعتی و تولیدی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است و محیط زیست به‌هیچ‌عنوان مخالف توسعه نیست، اما انتظار است واحد‌های صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

او  تأکید کرد: رعایت قوانین، پیشگیری از بروز آلودگی‌های زیست‌محیطی در حین فرآیند تولید، مدیریت پساب و پسماند، اصلاح الگوی مصرف انرژی و برقراری نظام مدیریت سبز از مهم‌ترین الزامات و مطالبات محیط‌زیست از واحد‌های تولیدی و صنعتی است که به‌صورت مستمر از سوی این ادارات محیط زیست مورد بازدید و رصد میدانی و کارشناسی قرار خواهند گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
درختکاری در کنار نیروگاه حرارتی شازند باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.