سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بازدید از موزه‌ها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه آمار‌ها بر اساس فروش بلیط اعلام می‌شود، گفت: مدرسه ضیاییه (زندان اسکندر)، خانه لاری‌ها، موزه آب، مجموعه امیر چقماق از آثار و اماکن بافت تاریخی هستند که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

او اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون، این بافت تاریخی در کنار باغ دولت‌آباد پربازدیدترین آثار تاریخی یزد بوده است.

آخوندی با اشاره به اینکه آمار تردد خودرو‌ها نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده است، ادامه داد: همچنین مجموع آمار اسکان مسافرین نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۱ فروردین ماه، تعداد ۳۸۸ هزار و ۳۵۶ نفر و مجموع آمار تردد ورودی به استان یزد نیز طی این مدت ۶۵۲ هزار و ۴۷۲ دستگاه خودرو بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان درباره دلیل کاهش آمار اسکان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: برخی از مسافران در پارک‌ها و بین راه اتراق کرده یا چادر می‌زنند و یا در اماکن غیر مجاز و خانه‌های مسافر بدون مجوز ساکن می‌شوند.

آخوندی گفت: پیش بینی ما اینست که بسیاری از خانواده‌ها تعطیلات چهار روزه عید فطر امسال را به عنوان تاریخ سفر خود مشخص کرده اند و با توجه به اینکه سفر به یزد همواره با استقبال هم میهنان عزیز مواجه بوده، بنابراین همه تمهیدات لازم را در این زمینه خواهیم داشت تا همچنان بهترین میزبان هموطنان عزیز در سفر به یزد جهانی باشیم.

برچسب ها: موزه ها ، ایام نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.