رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان یزد از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه‌های فرهنگی در موزه‌های یزد ویژه ایام نوروز خبر داد.

 الهه خاکباز الوندیان، رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری استان یزد، موزه‌هایی است که همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

او افزود: در استان یزد بالغ بر ۳۰ باب موزه فعال است که تعدادی تحت نظارت دستگاه‌های دولتی و بقیه توسط بخش غیردولتی و به صورت مشارکتی با این اداره کل اداره می‌شود.

خاکباز الوندیان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در موزه‌های استان تصریح کرد: برپایی آیین نوروزگاه و معرفی برخی آداب و رسوم نوروز مردم یزد، اجرای آوا‌ها و نوا‌های سنتی، مراسم افطاری ساده، نقالی (وحشی خوانی)، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، شاهنامه‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی کودک محور، کتاب‌خوانی و قصه‌خوانی با موضوع نوروز و رمضان از برنامه‌هایی است که در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در ایام نوروز برگزار می‌شود.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: اماکن تاریخی و موزه‌های استان یزد در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ هر شب پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

برچسب ها: موزه ها ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار