سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشغال بیش از ۸۰ درصد مراکز اقامتی توسط گردشگران نوروزی در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از اشغال بیش از ۸۰ درصدی مراکز اقامتی استان و حضور گسترده گردشگران نوروزی در تاسیسات گردشگری خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: بیشترین ورودی مسافر و گردشگر را در نوروز امسال در شهرستان‌های سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل شاهد هستیم و با توجه به شرایط جوی مناسب استان از ابتدای تعطیلات با افزایش مسافرت‌ها و ورود گردشگران مواجه هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با حضور در مناطق گردشگری شهرستان سرعین به استقرار ستاد خدمات سفر در نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و افزود: ما با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی می‌کنیم ورود مسافران و گردشگران را رصد کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی ورودی مسافران و گردشگران را شاهد هستیم.

محمدی ادیب با بیان اینکه در شهر‌های سرعین و مشگین‌شهر ۱۰۰ درصد مراکز اقامتی اشغال است و در سایر شهر‌های استان نیز تا ۸۰ درصد مراکز اقامتی، پذیرایی و جاذبه‌های گردشگری مملو از مسافران و گردشگران نوروزی هستند، تاکید کرد: استان اردبیل با جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و انسان ساخت و داشتن ۲۰ هزار تخت اقامتی رسمی یکی از مقصد‌های اصلی سفر در کشور است.

او از فعالیت ۱۳ موزه در استان خبر داد و گفت: ۴۰ آبدرمانی و تاسیسات مختلفی از جمله پل‌های معلق نیز در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به پذیرش ۹ هزار مسافر در مراکز فرهنگی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی تا به امروز ۹ هزار و ۴۵۰ مسافر فرهنگی در پایگاه‌های اسکان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل پذیرش شد‌ه‌اند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.