سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مختومه شدن ۹۳ درصد از پرونده‌های معوق در دادگاه‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۹۳ درصد از پرونده‌های معوق در دادگاه‌های استان مختومه شده است.

احمدرضا بهرامی در نشست مشترک شورای عالی قضایی و شورای قضایی استان‌ها افزود: به منظور سهولت در امر رسیدگی و تسریع در صدور آرا، ۷ هزار و ۴۵۳ جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شد.

رئیس شورای قضایی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۲۵۸ هزار و ۱۰۸ فقره پرونده به دادگاه‌های استان وارد شد که با احتساب پرونده‌های مانده از سال قبل آن، در مجموع ۲۵۶ هزار ۲۲۶ پرونده رسیدگی و به صدور رای منجر گردید.

بهرامی گفت: در همین مدت از مجموع آراء صادره در دادگاه‌های بدوی استان ۲۰ درصد به محاکم تجدیدنظر ارجاع شد که تنها ۳ درصد این آرا نقض گردید.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال و سرمایه‌گذاری در استان پرداخت و اظهار کرد: پارسال به همت اعضاء این شورا از فعالیت مجدد ۳۱ واحد تولیدی و اشتغال ۱۸۰ کارگر حمایت شد.

وی افزود: ۴۶ هکتار از اراضی ملی متصرف شده به بیت‌المال بازگردانده و ۲۹ هکتار از زمین‌هایی که کاربری آن‌ها تغییر داده شده بود، نیز اعاده وضعیت شد.

بهرامی همچنین میزان اراضی آزاد شده در حریم رودخانه‌ها را ۹ هکتار عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری همچنین بیان کرد: دپارسال ۴۸ هزار و ۷۶۳ پرونده با قابلیت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، ۱۸ هزار و ۵۵۱ پرونده با میزان تقریبی ۳۸ درصد به صلح و سازش خاتمه گردید.

عالی‌ترین مقام قضایی استان چهارمحال و بختیاری افزود: با همت کارکنان و اعضاء شورا‌های حل اختلاف در پارسال، ۱۱ فقره پرونده قتل با محکومیت قصاص به صلح و سازش منجر و ۱۲ نفر از مجرمان این پرونده‌ها با رضایت اولیاء دم از زندان آزاد شدند.

بهرامی راه اندازی ۳۴۱ هیأت صلح در استان و کسب رتبه پنجم در پیشبرد اهداف مدل تعالی قضایی در کشور را از دیگر افدامات صورت گرفته در شورا‌های حل اختلاف استان برشمرد.

رئیس دستگاه قضایی استان گفت: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری هم پارسال، با حمایت از یکصد و بیست نفر از ایتام مقام برتر را در استان کسب کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.