سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کناره گیری رئیس بانک ملی عربستان پس از بحران‌آفرینی در بانک سوئیسی

بحران در بانک کریدیت سوئیس منجر به کناره گیری رئیس بانک ملی عربستان از سمت خود شد.

تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث بالا رفتن بهای سوخت در کشور‌های غربی شد. همین موضوع به افزایش تورم دامن زد و بانک‌های مرکزی را مجبور به افزایش نرخ بهره به منظور مهار تورم کرد. این در حالی است که بالا رفتن نرخ بهره خطر بحران مالی را تشدید کرده و بانک‌های بزرگ غربی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. بانک کریدیت که یک موسسه مالی جهانی در جهت سرمایه گذاری مستقر در زوریخ است یکی از این بانک‌های بحران زده محسوب می‌شود.

به گزارش تل تریدر، عمار عبدالواحد الخدیری، رئیس بانک ملی عربستان پس از بحران رخ داده در بانک کریدیت سوئیس امروز (دوشنبه) از سمت خود کناره گیری کرد.

الخدیری بزرگترین سهامدار کریدیت بود که اظهارات پیشین او به بحران مالی در این بانک سوئیسی دامن زد. در اوایل ماه جاری میلادی وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد در صورتی که بانک کریدیت درخواست نقدینگی کند، تمایلی به انجام سرمایه گذاری بیشتر در این بانک را ندارد.

این اظهارات الخدیری جرقه بحران در این بانک سوئیسی را زد و در نهایت گروه UBS مالکیت این بانک را تصاحب کرد. در بیانیه‌ای که درباره کناره گیری الخدیری منتشر شده، دلیل این کناره گیری مسائل شخصی عنوان شده است. اکنون طلال احمد الخریجی سرپرستی بانک ملی عربستان را در اختیار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.