مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با تامین منابع مالی از این طریق ضمن پرداخت بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی پیمانکار شاهد توسعه هر چه سریعتر ساخت باند دوم در این مسیر خواهیم بود.
اکبری افزود: طول کلی محور ارتباطی زابل- زاهدان که بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور دارد حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: عملیات ساخت باند دوم در باقی مانده این محور نیز از سال ۹۸ تاکنون در قالب هفت قطعه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که با پیگیریهای لازم در تخصیص اعتبارات و رشد بیش از ۳۵۰ درصدی منابع مالی ۵۰ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب در این مدت به بهره برداری رسید و تا چند روز باقی مانده از اسفندماه ۱۴۰۱ نیز ۱۴ کیلومتر آن نیز زیر بار ترافیک رفت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: همزمان با بهره برداری ۱۴ کیلومتر از این محور تا پایان اسفندماه جاری عملیات ساخت باند دوم در تنها قطعه باقی مانده این مسیر یعنی قطعه ۲ بطول ۲۷ کیلومتر نیز آغاز میشود تا به منظور صیانت از مزیت ترانزیتی استان و کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی جادهای در صورت تداوم تخصیص منابع مالی اسفندماه ۱۴۰۳ این محور به طور کلی دوبانده شود.
اکبری افزود: برنامه سال آینده این اداره کل در این محور مهم و ترانزیتی استان تحویل و بهره برداری پل شیله به همراه ۲۵ کیلومتر باند دوم در صورت تخصیص به موقع منابع مالی است.