آزرم دهستانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو گفت: با توجه به تکلیف قانونی اتصال ۵۰ درصد خدمات دستگاههای دولتی به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱، وزارت نیرو با اتصال ۱۰۰ درصدی خدمات حوزه ستادی، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و سازمان انرژیهای تجدید پذیر (ساتبا)، و ۸۸ درصد خدمات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۵۴ درصد خدمات شرکت مدیریت منابع آب ایران و ۵۹ درصد خدمات شرکت توانیر به پنجره خدمات هوشمند وزارت نیرو و به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به این تکلیف قانونی عمل کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: شرکتهای مدیریت منابع آب ایران و توانیر بدلیل اصلاح و بازبینی خدمات خود و شرکتهای تابعه، عملکرد پایین تری نسبت به سایر شرکتهای مادرتخصصی وزارت نیرو دارند که بعد از تغییر و اصلاح خدمات، این شرکتها نیز کلیه خدمات را به پنجره مذکور متصل خواهند کرد.
دهستانی اعلام کرد، طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان خردادماه کلیه خدمات الکترونیک وزارت نیرو و شرکتهای مادرتخصصی، از طریق پنجره مذکور ارائه خواهد شد.
در سال ۱۴۰۰ پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت نیرو راه اندازی شد و پس از آن در مرداد سال ۱۴۰۱ اتصال این درگاه به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند محقق شد. در مرحله اول اجرای تکلیف قانونی در ارائه حداقل یک سوم خدمات دستگاههای اجرایی با ارائه ۹۱ زیرخدمت از ۲۲۴ زیرخدمت مجموعه وزارت نیرو در شهریور ماه به ثمر رسید و و در آبان ماه ۱۴۰۱ ارائه ۲ خدمت حوزه ستادی توانیر و ۳ خدمت مدیریت شبکه برق ایران در پنجره واحد هوشمند وزارت نیرو انجام شد.
تاکنون اتصال ۱۰ زیرخدمت از ۱۰ خدمت حوزه ستادی وزارت نیرو، ۲۲ زیرخدمت از ۲۵ زیرخدمت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۶ زیرخدمت از ۱۱ زیرخدمت شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۵۴ زیرخدمت از مجموع ۹۱ زیرخدمت توانیر شامل حوزه ستادی، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکتهای توزیع برق، شرکتهای برق منطقهای تک خدمت شرکتهای برق حرارتی و ساتبا به پنجره واحد وزارت نیرو انجام گرفته است.