سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان دارای ۱۴۰ باب کتابخانه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای ۱۴۰ باب کتابخانه عمومی و نهادی است که در طول سال به اقشار مختلف خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی ارائه می‌دهند.

علی سرگزی گفت: کتابخانه‌های عمومی شبکه‌ای عظیم، منسجم و تأثیرگذار هستند که با ارائه خدمات نوین و خلاقانه، تکریم ارباب رجوع، نیازسنجی، بومی سازی خدمات و شناخت نیاز‌های مطالعاتی کاربران زمینه حضور مردم در کتابخانه را فراهم می‌کنند و از این رو ظرفیت ویژه‌ای برای تعالی فرهنگی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از نیاز‌های اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این نیاز مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم مردم سیستان و بلوچستان از آثار فرهنگی و هنری نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار ناچیز است افزود: به منظور توسعه فرهنگی در استان بویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی همه ساله نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان برگزار و مورد استقبال ناشران و دوستداران عرصه فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد.

سرگزی افزود: به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شهرک کتاب در اولویت این نهاد فرهنگی قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.