مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان را تشریح کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربیک  مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح استقبال معنوی از مسافران نوروزی در این استان خبر داد .

وی گفت: همزمانی سال جدید و ماه مبارک رمضان ویژگی‌های دوگانه‌ای دارد که باید از هر دو ویژگی بهار طبیعت و شادابی و بهار رمضان و ماه بندگی خدا استفاده کنیم.

وی گفت:  در  طرح استقبال معنوی از مسافران  فعالیت‌هایی شامل‌ ایستگاه کودک و نوجوان، اهدای جوایز، اکران فیلم‌های ‏نوروزی، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره خانواده و اقامه نماز جماعت در مراکز اقامتی انجام خواهد ‏شد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن فرصتی مناسب جهت ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق اُنس با معارف و آموزه‌های نجات‌بخش و انسان‌ساز این عطیه الهی است که امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها، قدمی در ترویج فرهنگ تلاوت قرآن کریم برداشته باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: غبارروبی مساجد فردا پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در دستور کار قرار دارد که در این راستا ۲ مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از برداران تشیع و یک مسجد از برادران اهل‌سنت به‌صورت نمادین غبارروبی خواهند شد.

وی برگزاری جلسات جزو خوانی قرآن کریم در مساجد و هیات‌های مذهبی و خانه‌های دین و زندگی، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با دعوت از قاریان ممتاز کشوری و استانی، برگزاری یادواره شهدا و کرسی تلاوت قرآن درب منازل شهدا، اعزام مبلغان، برگزاری سفره‌های اطعام ساده در مساجد و هیات‌های مذهبی، برگزاری سلسله‌نشست‌های تقویت نسل پیشرو، برپایی گفتمان‌های دینی، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا، مراسم استقبال معنوی، راهپیمایی روز قدس، برگزاری حلقه‌های طلاب و روحانیون و گروه‌های علمی همراه با اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های مهم در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین باقر بیک از برپایی سفره افطاری ۲ کیلومتری در یکی از خیابان‌های زاهدان خبر داد و افزود: با توجه‌به اینکه امام حسن مجتبی (ع) سفره‌دار اهل‌بیت بودند، پیش‌بینی افطاری به ۵۰ هزار نفر در دستور کار قرار دارد که تا کنون هزینه برای ۳۰ هزار نفر توسط خیرین تهیه شده است.

وی به برگزاری ویژه مراسم شهادت امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: برپایی افطاری‌های وحدت و مقاومت و مراسم شب‌های قدر با حضور سخنرانان در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار