سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیشویی‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین اداره استاندارد قرار گرفته‌اند

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، از اجرای طرح نظارتی ویژه استاندارد در مراکز قالیشویی استان در نوروز ۱۴۰۲ و در قالب «طرح نظارتی عیدانه» خبر داد.

مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، گفت: باتوجه به آغاز طرح عیدانه استاندارد و با هدف ترویج مسوولیت اجتماعی و پایش مستمر بازار فروش کالا‌ها و خدمات، ارزیابی کیفیت و نظارت بر واحد‌های خدماتی قالیشویی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در دستور کار اجرایی ویژه این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح کارشناسان استاندارد کرمانشاه بر چگونگی عملکرد قالیشویی‌ها براساس چک لیست الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ۲۲۷۱ شامل مواردی از قبیل غبارگیری قبل از شستشو، استفاده از شوینده‌های استاندارد مخصوص فرش، اندازه گیری مقدار PH (قلیایی) آب خروجی فرش‌ها پس از پایان شستشو، پرز سوزی و لکه‌گیری، نظارت کرده و در صورت مشاهده نداشتن انطباق با استاندارد ملی، اطلاع رسانی به همشهریان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه، ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان، از مراکز قالیشویی خواست که با بازرسان استاندارد در اجرای بهینه نظارت‌های ویژه عیدانه همکاری کنند.

وی عنوان کرد: علاوه بر قالیشویی‌ها، نظارت بر مراکز اقامتی (هتل، هتل آپارتمان و زائرسراها)، مراکز پذیرایی، شهر‌های بازی، مراکز فروشگاهی زنجیره ای، پایانه‌های مسافربری (فرودگاهی، اتوبوسی و ریلی)، میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه شیرینی و آجیل نیز در طرح عیدانه مورد پایش بازرسان اداره کل استاندارد قرار خواهند گرفت.

حسین پور در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، طی شبانه روز از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ پیگیری و یا با شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اداره کل استان اطلاع رسانی نمایند، همچنین از طریق سامانه پیامکی، نیز اصالت پروانه استاندارد روی محصول را با ارسال شماره ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد (رایگان) به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ استعلام کنند.

برچسب ها: استاندارد ، قالیشویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.