سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰۰ درصدی بستری‌های کرونایی در تربت حیدریه

روند بیماران بستری و سرپایی مبتلا به بیماری کرونا در مجموعۀ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دو برابر شده است.

 محمد رضا اعتصامی راد  رئیس ادارۀ پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در هفتۀ سوم اسفند، نتیجهٔ آزمایش ابتلای به کرونا در ۲۳ درصد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان مثبت بوده که نسبت به ابتدای اسفند بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

 او  با بیان اینکه شهرستان‌های تربت حیدریه و مه ولات در وضعیت زرد و زاوه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، افزود: تعداد بیماران مثبت بستری در سه هفتۀ اخیر بیش از تعداد کل بیماران در سه ماه اخیر است و همشهریان باید شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصلۀ اجتماعی در تماس با افراد و رعایت اصول بهداشت فردی را حتما رعایت کنند.

رئیس ادارۀ پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به افزایش موارد بیماران مبتلا به کرونا و احتمال بروز سویۀ جدید بیماری در بین افراد توصیه می‌شود در صورت ابتلا و داشتن علائم با مراجعه به مراکز منتخب غربالگری کووید ۱۹ در سطح شهرستان، ضمن ویزیت و دریافت خدمات درمانی، آزمایش کرونا را نیز به صورت رایگان انجام دهند.

اعتصامی راد  بیان کرد : مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی (ره) در سطح شهر تربت حیدریه و مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی رباط سنگ در منطقۀ رخ به‌عنوان مراکز منتخب کووید در تمام ایام تعطیل نوروز به صورت صبح و بعد از ظهر آمادۀ ارائۀ خدمات مربوطه هستند.

او تصریح کرد: در زاوه مرکز خدمات جامع سلامت دولت آباد و در شهرستان مه ولات نیز مرکز خدمات جامع سلامت شیردل به‌عنوان مراکز منتخب کووید۱۹ به‌صورت شبانه روزی در تمام ایام نوروز خدمات ارائه می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.