سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

درخواست دفع پسماند نفتی سایر استان‌ها در هرمزگان رد شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: هیچ مجوزی برای انتقال و دفع پسماند‌های نفتی ویژه سایر استان‌ها در هرمزگان صادر نشده است.

حبیب مسیحی تازیانی ضمن تایید ثبت درخواست انتقال حدود ۲۵۰ تُن پسماند نفتی یک شرکت پالایشگاهی در تهران به هرمزگان و دفع آن در سایت پسماند ویژه بندرعباس گفت: این درخواست حدود ۶ ماه قبل در سامانه ثبت شده، اما تاکنون با دلایل کارشناسی رد شده است.

مسیحی گفت: پسماند نفتی مورد اشاره در دسته پسماند‌های ویژه است که این گروه از پسماند‌ها به دلیل بالا بودن حداقل یکی از موارد خطرناک از قبیل سمی بودن، امکان بیماری‌زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و موارد مشابه آن، به مراقبت ویژه نیاز دارند.

او گفت: علاوه بر این که شرکت درخواست کننده، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز را ندارد، شرایط سایت پسماند ویژه واقع در گچین بندرعباس نیز برای این کار مناسب نیست و جابجایی چنین حجمی از پسماند ویژه نفتی در جاده‌های هرمزگان نیز مخاطرات جدی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس محل استقرار صنایع سنگین با انواع ضایعات و پسماند‌ها است و سایت پسماند مرکز استان نیز با هدف مدیریت پسماند تولید شده در همین استان ساخته شده است.

مسیحی گفت: علاوه بر تاثیر زیست محیطی و بیولوژیکی، تبعات و پیامد‌های اجتماعی نیز در بررسی چنین درخواست‌هایی در نظر گرفته می‌شود که واکنش‌های رسانه‌ای و اظهارنظر‌های برخی شخصیت‌ها و مقامات نیز تایید کننده وجود این حساسیت‌ها و لزوم در نظر گرفتن این پیامد‌ها است.

او گفت: محیط زیست هرمزگان نه تنها با انتقال این محموله پسماند ویژه موافقت نکرده است بلکه پیش از این نیز هیچ مجوزی برای انتقال پسماند ویژه و خطرناک از سایر استان‌ها به هرمزگان صادر نکرده است.

روز گذشته خبری مبنی بر درخواست یک شرکت خارج از استان برای دفع پسماند‌های نفتی در هرمزگان منتشر شد که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.