سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه گل‌فروشان اصفهان از گل فروش های شب عید

رئیس اتحادیه گل‌فروشان اصفهان گفت: اعضای این صنف از واحد‌هایی که فقط شب عید گل‌فروشی می کنند و سبب تداخل کسب‌ و کار می‌شوند گلایه دارند.

محمدتقی شمس رئیس اتحادیه گل‌فروشان کلان‌شهر اصفهان با اشاره به تشدید نظارت‌های نوروزی بر واحد‌های صنفی گفت: متاسفانه در آستانه نوروز افرادی هستند که واحد‌هایی را اجاره و به صورت مقطعی گلفروشی می‌کنند، همچنین برخی واحد‌ها در صنوف دیگر مانند میوه فروشی، آرایشگری مردانه و املاکی شب عید به فروش گل هم روی می‌آورند و عمده نارضایتی واحد‌های صنفی ما نیز همین موضوع است.

او ادامه داد: مشکل دیگر صنف ما این است که واحد‌های صنفی متعلق به سازمان میادین و پخش فرآورده‌های کشاورزی، مستقر در بازار گل و گیاه همدانیان، فاقد مجوز قانونی و مشغول قانون‌شکنی هستند.


رئیس اتحادیه گل‌فروشان کلان‌شهر اصفهان اضافه کرد: واحد‌هایی مانند تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی می‌بایست کمک بیشتری به ما بکنند، ولی متأسفانه در حق اتحادیه گل‌فروشان کم‌لطفی می‌شود.


شمس گفت: بازرسی اصناف بیشترین همکاری را با صنف ما دارد، ولی به دلیل محدود بودن نیروی انسانی توان مقابله کامل با تداخلات صنفی را ندارد و می‌طلبد اتحادیه‌های دیگر با ما همکاری کنند و از اعضایشان بخواهند گل و گیاه نفروشند، چون فروش گل  جز در واحد‌های صنفی گل‌فروشی معتبر، ممنوع است.


او با بیان اینکه از گل‌فروشان خواسته شده واحد‌هایی را که اقدام به تداخل صنفی می‌کنند معرفی کنند گفت: طبق قانون اگر کسی تداخل صنفی ایجاد کند اخطار ١۵ روزه می‌گیرد و بعد از آن، واحد را پلمب می‌شود، ولی این مدت ١۵ روزه دقیقاً ایام ویژه شب عید است و همین موضوع سبب شده نتوانیم با متخلفان برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان توضیح داد: در این زمینه قانون نظام صنفی نیازمند اصلاح است و بنابراین از دادستانی درخواست کردیم وارد عمل شود.


شمس گفت: با توجه به مشکلات کنونی معیشتی، تمام توجه مسئولان به سمت کالا‌های ضروری سوق پیدا کرده و به اتحادیه‌هایی مانند اتحادیه ما که کالا‌های لوکس ارائه می‌دهند، هیچ توجهی نمی‌شود.

 

او با بیان اینکه اتحادیه گل‌فروشان مشکلاتی دارد که در هیچ کجای قانون به آن توجه نشده یادآور شد: اگر توجه‌ها کمتر شود صنوفی مانند گل‌فروشی به سرعت نابود می‌شوند، چون خرید گل و گیاه از سبد خرید خانواده‌ها حذف یا کم شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
فوقالعاده گران شده؟؟؟!!!