سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کسب و کار‌های فناورانه در روستا‌های سیستان و بلوچستان

با اجرای طرح روستای نوفن، توسعه کسب و کار‌های فناورانه در روستا‌های سیستان و بلوچستان سرعت می‌گیرد.

محمدصادق حسنی مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در دومین رویداد انتقال فناوری به روستا در سیستان و بلوچستان که در چابهار برگزار شد، گفت: این صندوق در چند سال اخیر با اجرای الگو‌های مختلف برای توسعه کسب و کار‌های روستایی تلاش کرده است که از جمله این الگوها، می‌توان به "هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و " صندوق‌های خرد محلی" اشاره کرد.

محمدصادق حسنی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در توسعه کسب و کار‌های روستایی، افزود: تقویت مشاغل روستایی در این استان که نیمی از جمعیت آن روستانشین هستند باید بر پایه فناوری پیش رود تا رشد و توسعه اقتصاد جوامع محلی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان حلقه میانی برای توسعه کسب و کار‌های روستایی بر پایه فناوری است، افزود: توسعه شیلات، گلخانه‌های محصولات کشاورزی و صنایع دستی از مهمترین بخش‌های حمایتی الگوی روستای "نوفن" در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان نیز گفت: امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال زایی در این استان با تسهیلات صندوق به بار نشسته است که ۶۰ درصد این کسب و کار‌ها در حوزه روستایی قرار دارد.

غلامعلی صمصامی اظهار داشت: در سال آینده با اجرای طرح روستای نوفن، مشاغل روستایی در این استان مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.