سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات جدید هند با ایران و ارمنستان درخصوص کریدور جدید به اروپا

یک رسانه هندی اعلام کرد هند در حال مذاکره با ارمنستان و ایران برای یک مسیر تجاری جدید به روسیه و اروپا است.

ارمنستان و هند مذاکره برای احداث یک کریدور خلیج فارس-دریای سیاه را برای اتصال بازرگانان هندی به روسیه و اروپا آغاز کرده اند.

به گزارش اکونومیک تایمز، پیشنهاد احداث کریدوز خلیج فارس-دریای سیاه هفته گذشته همزمان با سفر آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان به هند، توسط یک تیم مهمان ارمنستان متشکل از مقامات ارشد و کارشناسان ارائه شد.

هند در همین راستا مذاکراتی را با مقامات ایرانی نیز آغاز کرده است.

هدف از احداث کریدور پیشنهادی - که به موازات کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب (INSTC) اجرا می‌شود - اتصال بمبئی به بندرعباس در ایران و سپس ارمنستان و به بعد به اروپا یا روسیه است.

منابعی در دولت ارمنستان به اکونومیک تایمز گفتند، ارمنستان، که روابطش با هند در سال‌های اخیر به دلیل صادرات تجهیزات دفاعی تقویت شده است، به دنبال سرمایه‌گذاری هندی‌ها برای کریدور در قلمرو ارمنستان بوده است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، تجارت هند با روسیه از طریق شمال - جنوب که بمبئی را از طریق ایران و دریای خزر به روسیه متصل می‌کند، چندین برابر افزایش یافته است. آذربایجان یک عنصر کلیدی تحت کریدور شمال - جنوب است، اما در تکمیل پیوند زیرساختی تحت کریدور شمال - جنوب کند بوده است. ارمنستان از لحاظ تاریخی روابط سیاسی و تجاری قوی با ایران دارد.

کریدور خلیج فارس-دریای سیاه به خوبی با برنامه‌های هند مطابقت دارد، زیرا هند به دنبال مسیر‌های اضافی برای رسیدن به اروپا، دور زدن کانال سوئز و اجتناب از تأثیر منفی رویارویی روسیه و غرب است. خود کریدور ممکن است ایران را از طریق ارمنستان یا آذربایجان به گرجستان متصل کند. ارمنستان و آذربایجان با گرجستان ارتباط ریلی و بزرگراهی دارند و آذربایجان دارای خط آهن است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
جانباز
۱۷:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
طراحی این کریدور مسافت طولانی سه بار تخلیه بار و مجددا بارگیری هزینه زیادی دربر دارد به وضوح مشهود است که کریدور هند افغانستان ایران ترکیه یا عراق خیلی کم هزینه تر خواهد بود با مسافت کمتر . این طرح برای منزوی کردن ایران است که هزینه سنگین دربر دارد
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
ارامنه باچهارکشور آزربایجان،گرجستان،تورکیه وایران همسایگی دارد که به جز ایران باسه تای دیگر روابط ندارد،یعنی دربن بست قرار دارد،مانده ام ایران وهند چگونه می خواهند ازارمنستان سه میلیونی به اروپا بروند؟
محمد
۱۰:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
سالهاست که خط آهن رشت به آستارا به خاطر مشکلات مالی ناتمام مانده ولی چه اسراری بعضی ها دارند که در همچین وضعیتی از کریدور ارمنستان که بار مالی میلیاردی واز منطقه کوهستانی می‌گذرد حرف به میان بیاورند در حالی که از داشته های فعلی وموجود استفاده بهینه‌ای نمی‌شود
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
راه اروپا از ترکیه میگذرد نظر ترکیه مهمه تا ارمنستان
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
شما ها یا در خواب هستید یا از ترانزیت خبر ندارید روزانه نزدیک ۲۵۰ کامیون از آستارا رد میشه برای روسیه و غیره و ۳۰۰ کامیون از طریق ارمنستان با جاده چند گیلومتر باریک خراب و از طریق خزر‌انزلی و نوشهر
داریوش
۱۵:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
نمردیم اخبار زندگی یا تجاری شنیدیم خدا کنه منطقه امن امان بشه اگه قلندرانه استعمار امریکا اروپا بگذارند
تورک
۰۹:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
عکسی که خودتون گذاشتی راهی از ارمنستان عبور نمیکنه چجوری از کریدوری که وجود نداره حرف میزنید. برای عبور از ارمنستان باید با گرجستان هم توافق بشه. همه میدونن ارمنستان با گرجستان مشکل داره. بعدشم مسیر زنگه زور کوهستانی هست خیلی هزینه داره از اونجا به ایروان جاده درست بشه
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
هند میخاد از ایران ابزاری استفاده کنه ،در طول این تحریمها کجا بود!؟
علی
۲۲:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
خود ارمنستان تو بمبست گرفتاره ،هند و ایران میخاد باهاش به اروپا و روسیه برسه؟!!!!
علی
۰۶:۳۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
آذربایجان شریک تجاری درستی با
ایران نیست وشریک اسراییل
ونوکر آمریکا است
ودر صدد زخم زدن به ایران است