انتشار یافته: ۱۳۱
در انتظار بررسی: ۰
با احداث زیرگذر ( تقاطع غیر هم سطح ) بین خیابان جنت و خیابان شهید رجایی ( ملک ) میتوان ترافیک مرکز شهر اراک را کاهش داده ، البته همه این طرح ها به برنامه ریزی و انجام مطالعات ترافیکی نیاز دارد
انتشار و فروش اوراق مشارکت شهرداری ها برای تامین سرمایه جهت تملک اراضی در خیابان ۲۴ متری لازم است .
خیابان شهید بهشتی باید تعریض و عقب نشینی شود
کوچه انقلاب در خیابان شهید رجایی ( ملک ) باید تعریض و عقب نشینی شود
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
تراکم تشویقی به صاحبان املاک در مسیر این خیابان داده شود تا بتوانند حداقل ۲ متر عقب نشینی کنند .
متاسفانه شورای شهر اراک نسبت به عقب افتادگی پروژه های عمرانی شهر اراک از برنامه زمانی ، بی تفاوت هست و نظارت درست و دقیق بر این پروژه های عمرانی وجود ندارد .
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
متاسفانه افرادی که در شوراي شهر هستند ، تخصص و سواد کافی در بحث عمران و معماری و شهرسازی ندارند
تعریض و عقب نشینی خیابان شیخ فضل الله نوری ( دروازه شهرجرد )انجام شود
کوچه محمود آبادی در خیابان ملک باید ۲ بانده و تعریض شود
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین کوچه انقلاب و کوچه معاد ( میعاد ) در خیابان ملک ( شهید رجایی ) باعث کاهش ترافیک در مرکز شهر اراک میشود.
احداث تقاطع غیر هم سطح ( زیرگذر ) بین خیابان محمد مصدق و بلوار تهران و خیابان دانشگاه برای کاهش ترافیک و روان شدن تردد خودرو ها ضروری است
جذب سرمایه گذار برای احداث خیابان و زیرگذر و مترو و ... باعث توسعه و پیشرفت شهر اراک میشود
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
سایت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک به روزرسانی نشده
لطفا فکری به حال ترافیک خیابان شریعتی اراک کنید
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
مشاغل مزاحم و اصناف آلاینده مثل اگزوزسازی و آپاراتی و تعویض روغنی ... از خیابان شریعتی اراک به شهرک خودرو انتهای هپکو منتقل شوند
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
فلکه فرمانداری سابق اراک به زیرگذر ( تقاطع غیرهم سطح ) تبدیل شود
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین کوچه مهدیه و خیابان جمال الدین اسد آبادی برای کاهش ترافیک مرکز شهر اراک ضروری است چون حجم خیابان ها کم و تعداد خودروهای عبوری به شدت بالا رفته .
ایجاد تقاطع غیر هم سطح ( زیرگذر ) به جای چهارراه میدان ارک و خیابان قائم مقام و خیابان کشتارگاه
احداث تقاطع غیر هم سطح به جای میدان سرداران
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ تير ۱۴۰۳
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین خیابان فجر و خیابان شریعتی اراک
ساخت تونل زیر زمینی بین میدان ولیعصر و خیابان عضد اراک
احداث تقاطع غیرهم سطح یا زیرگذر بین خیابان ۱۷ متری و ملک
شهردار اراک باید استیضاح شود چون مشکل ترافیک اراک همچنان لاینحل باقی مانده
۲ سال گذشت و این پروژه به سرانجام نرسید
تعریض خیابان جنت اراک = عقب نشینی خیابان جنت اراک از هر طرف ۱.۵ متر
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) به جای میدان شورا در ابتدای خیابان قائم مقام
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
۲ طبقه کردن خیابان امان خمینی اراک
ساخت زیرگذر و تقاطع غیرهم سطح بین خیابان شریعتی و خیابان فجر
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
سرمایه گذاران ساخت زیرگذر در اراک میتوانند از دیوارهای زیرگذر با عنوان فضای تبلیغات کسب و کارها و منبع درآمد استفاده کنند .
طرح عقب نشینی خیابان های حاجی باشی و خیابان دکتر حسابی و خیابان امام و خیابان هفده متری ملک... حداقل به میزان ۲ متر از هر طرف اجرا شود
شهرداری اراک باید به زمین های در حریم خیابان ۲۴ متری یا ۵۸ متری تراکم تشویقی طبقاتی بدهد در ازای حداقل ۲ متر عقب نشینی ، تا با تعریض خیابان ها ، امکان عبور و مرور خودروها تسهیل شود
چرا شورای شهر اراک هیچ مصوبه ای در برخورد با تخلفات زیربنایی ساختمان ها ( اضافه زیربنا ) یا تخلفات طبقاتی ساختمان ها و ... ندارد . باید جریمه های تخلفات ساختمانی به حدی زیاد شود که بساز و بفروش ها جرات تخلف ساختمانی نداشته باشند .
آقای فرید حاجیان معاون شهرداری منطقه بافت تاریخی اراک ، دارای مهر طراحی و محاسبات نظام مهندسی ساختمان است که اغلب نقشه های خلاف شهر اراک را طراحی میکند.
طراحی نقشه های خلاف توسط مهندسان طراح نظام مهندسی ساختمان در اراک ممنوع شود و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی مانع تخلفات ساختمانی شوند
خلاف زیربنایی یعنی مثلا ساختمان ۴ طبقه و پیلوت که طبق نقشه مصوب سازه و معماری باید ۵۰ درصد تراکم زمین را اشغال کند ، با خلاف زیربنایی احداث شده به طوریکه سطح اشغال ساختمان به ۸۰ درصد تراکم زمین افزایش یافته .
مامور شهرداری قبل بتن ریزی فونداسیون ساختمان های در حال احداث باید بازدید کند تا مانع بتن ریزی ساختمان های دارای خلاف زیربنایی و جابه جایی ستون در فونداسیون شود.
مدیران فاسد و رانت خوار نظام مهندسی ساختمان با ایجاد دفاتر طراحی صوری ، با زد و بند با کارمندان شهرداری ، در حال طراحی نقشه های خلاف برای بساز و بفروش ها و متخلفان ساختمانی هستند تا بدین شکل باعث گسترش ترافیک و آلودگی هوا و کمبود پارکینگ خودرو در مرکز شهر اراک شوند. به طوریکه برخی ساختمان ها با خلاف زیربنایی طراحی و احداث میشوند که حیاط ساختمان حذف شده و کل زیربنای ساختمان، بنا احداث شده.
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی؟
متاسفانه در انتخابات شورای شهر ، یک نهاد نظامی امنیتی ، بسیاری از نخبگان و متخصصان و دلسوزان شهر اراک را به دلایل واهی رد صلاحیت کرده و مانع از ورودشان به شورای شهر و خدمت کردن به مردم شدند .
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ تير ۱۴۰۳
مافیای زر و زور و رسانه
در طرح تفضیلی و یا طرح جامع شهری اراک باید میزان عقب نشینی و تعریض خیابان ۱۷ متری ملک ۳ متر باشد
ساختمان های بر خیابان ۱۲ متری ملک باید از طرف ۱.۵ متر عقب نشینی کنند تا خیابان جمال الدین اسدآبادی ۳ متر عقب نشینی و تعریض شود
طراحی نقشه های خلاف توسط دفاتر طراحی نظام مهندسی ساختمان ممنوع شود . اکثر خانه های در حال ساخت در اراک دارای خلاف زیربنایی یا خلاف اضافه طبقه هستند . خلاف اضافه زیربنا یعنی پیش روی طولی فونداسیون به میزان ۲ یا ۳ متر یا ۴ که باعث حذف حیاط ساختمان میشود
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین کوچه های توحید و رضوان در خیابان شهید رجایی ( ملک ) .
شهرداری اراک باید جلوی تخلفات زیربنایی ساختمان ها را بگیرد ، شورای شهر اراک باید جریمه سنگین بابت تخلفات زیربنایی ساختمان ها دریافت کند تا متخلفان ساخت و ساز انگیزه ای برای تخلفات زیربنایی نداشته باشند. تخلفات زیربنایی ساختمان ها که با افزایش طول فونداسیون اتفاق می افتد ، عامل کمبود پارکینگ و گسترش ترافیک و آلودگی هواست
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) در چهارراه دکتر حسابی اراک ضروری است . ( بین خیابان دکتر حسابی و خیابان هفده متری ملک )
مغازه ها و خانه های بر خیابان امام خمینی اراک باید از هرطرف ۲ متر عقب نشینی کنند و خیابان امام خمینی باید ۴ متر عقب نشینی و تعریض شود
وقت گل نی
متاسفانه شهرداری اراک این قدر که به فکر تراکم فروشی و شهرفروشی هست ، به فکر عقب نشینی و تعریض خیابان های اراک نیست .
عرض خیابان های اراک متناسب با حجم خودروهای موجود در شهر اراک نیست . مثلا خیابان جمال الدین اسدآبادی (۱۲ متری ملک ) باید تعریض و عقب نشینی شود
احداث زیرگذر یا تقاطع غیرهم سطح بین خیابان قائم مقام و خیابان شن کش اراک
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین خیابان ادبجو و خیابان قائم مقام اراک
باید تراکم فروشی و شهرفروشی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اراک متوقف شود .
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
شهرداری اراک به دستور توقف ناظران نظام مهندسی ساختمان بی توجه است
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) در میدان ساعت اراک
شهرداری اراک عامل تراکم فروشی و شهرفروشی است
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیر گذر ) میدان سرداران
متاسفانه ترافیک میدان ولیعصر و ترافیک خیابان شریعتی به چند کیلومتر رسیده ولی هیچ طرح خاصی برای کاهش ترافیک انجام نشده .
این پروژه تا ۱۰۰ سال دیگر هم اجرا نخواهد شد
یکسال گذشت از کلنگ زنی این پروژه ولی پیشرفت فیزیکی پروژه در حد صفر است
ایجاد تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین فلکه فرمانداری سابق و خیابان شهید قدوسی و خیابان راه آهن
ایجاد تقاطع غیرهم سطح بین خیابان شهید رجایی و خیابان قدوسی ضروری است
یکسال گذشت
در محل اتصال خیابان هفده متری ملک و خیابان ملک باید تقاطع غیرهمسطح یا زیرگذر احداث شود
به مالکان در محدوده خیابان جمال الدین اسدآبادی (۱۲ متری ملک ) تراکم تشویقی در ازای عقب نشینی خیابان داده شود
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) در چهارراه دکتر حسابی و میدان ساعت در خیابان قائم مقام اراک ضروری است
تعریض و عقب نشینی خیابان امام خمینی اراک زودتر انجام شود
با تغییر نام پروژه های شهری از ۵۸ به ۲۴ متری ، نمی توان مشکل ترافیک اراک را حل کرد .
مسیر عبور خودرو ها از میدان شریعتی تا خیابان عضد و جنت و کوچه انقلاب و خیابان هفده متری ملک و چهارراه دکتر حسابی است
طرح های بی سرانجام
پل خیبر خیابان محسنی باید جمع آوری شود و به جای آن ، زیرگذر احداث شود
پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار کم و ناچیز است
متاسفانه تابلو زمان بندی پروژه مشخص نیست
ایجاد یک هلدینگ سرمایه گذاری یا کنسرسیوم سرمایه گذاری برای جذب سرمایه های خرد مردم جهت پیشبرد طرح های عمرانی
احداث تقاطع غیر هم سطح ( زیرگذر ) بین خیابان ۱۹ دی و خیایان ملک ( چهارراه پرند )
احداث این طرح به شرکت های اروپایی سپرده شود
فقط وعده های پوچ
ما که شروع عملیات را ندیدیم .
خیابان حاجی باشی اراک باید تعریض و ۴ بانده شود .
خیابان دکتر حسابی باید عقب نشینی و تعریض شود .
احداث این بزرگراه یا اتوبان کار سختی نیست ولی متاسفانه مدیر خلاق و نخبه و با انگیزه و شجاع در شهرداری وجود ندارد .
خیابان جمال الدین اسدآبادی ( خیابان ۱۲ متری ملک) باید تعریض و ۴ بانده شود
پل شهرصنعتی باید جمع آوری شود و به جای آن زیرگذر احداث شود
باید فراخوان عمومی بدهید برای سرمایه گذاری در این پروژه ، من به شخصه تا ۴۰۰ میلیون تومن در پروژه احداث خیابان ۲۴ متری یا ۵۸ متری سرمایه گذاری میکنم .
مدیریت حمل و نقل و ترافیک اراک ، بسیار ضعیف است .
از میدان سرداران تا خیابان دکتر حسابی و چهارراه دکتر حسابی یک زیر گذر احداث شود و از چهارراه دکتر حسابی تا خیابان هفده متری ملک ، یک زیرگذر دیگر احداث شود .
تغییر مسیر طرح از میدان سرداران تا چهارراه دکتر حسابی و خیابان شهید رجایی ( ملک ) و خیابان عضد و خیابان میرزایی شیرازی مناسب تر است .
باید مهندسان حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی به شهرداری دعوت بشوند و بهترین طرح ها را با کمترین هزینه و سرعت عمل بالا ارائه دهند .
در کجای دنیا ، انتهای زیرگذر هپکو به میدان ولی عصر متصل میشود؟
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
ماشین با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت از زیرگذر به میدان میرسد و متوقف میشود!!
جذب سرمایه گذاران خارجی برای احداث این اتوبان
شهردار اراک به علت ترک فعل احداث خیابان ۵۸ متری باید پاسخگو باشد
طرح تفضیلی و طرح جامع شهری اراک باید زودتر تصویب شود
تراکم فروشی توسط شهرداری باید متوقف شود
طرح بی سرانجام
اگر پل خیبر خیابان محسنی جمع آوری شود ، میتوان یک تقاطع غیرهم سطح به جای آن احداث کرد یعنی بین خیابان محسنی و باغ ملی یک زیرگذر ساخت و میتوان در خیابان محسنی ۲ لاین رفت و برگشت ایجاد کرد .
گرفتن وام از صندوق ذخیره ارزی برای تکمیل این پروژه ضروری است
خیابان جمال الدین اسدآبادی و خیابان مهدیه واقع در خیابان شهید رجایی اراک ( خیابان ملک ) توسط تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) به هم متصل شوند
احداث یک تقاطع غیر هم ( زیرگذر ) بین خیابان جنت و خیابان آسیاب خرابه با خیابان شهید رجایی ( ملک ) ضروری است .
تعریض و عقب نشینی خیابان هفده متری ملک در دستور کار قرار گیرد
واقعا نمیدانم هدف شهردار از اجرای این پروژه چیست ؟ مشکل اصلی ترافیک با اتصال بخش خیابان امام به خیابان شریعتی حل میشود. این مشکل با ساخت زیرگذر و تونل زیرزمینی بین خیابان امام میدان ولیعصر و خیابان ملک و خیابان عضد حل میشود.
متاسفانه روزشمار اجرای پروژه مشخص نیست
احداث تقاطع غیر هم سطح ( زیرگذر )در میدان شورا ضروری است
خیابان توحید و خیابان رضوان واقع در خیابان شهید رجایی اراک توسط تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) به هم متصل شوند
رفع آلودگی هوای اراک در گرو ساخت این اتوبان است
برای تامین مالی این طرح ضربتی باید اوراق مشارکت شهرداری اراک منتشر و فروخته شود
متاسفانه بدون انجام مطالعات اولیه، این طرح بدون انجام مناقصه به قرارگاه خاتم واگذار میشود. مثل بسیاری از طرح های بی فایده در اراک همچون پل خیبر خیابان محسنی اراک که نه تنها هیچ توجیه اقتصادی نداشته بلکه فقط ترافیک مرکز شهر را زیاد تر کرده .
یک شرکت مهندسین مشاور حمل و نقل و ترافیک باید طراحی این خیابان را انجام دهد
شهردار اراک باید استیضاح شود
بدون حمایت بخش خصوصی ، این پروژه به سرانجام نمی رسد . باید اوراق صکوک و اوراق اجاره فروخته شود برای اجرای این طرح
توسعه عمودی جایگزین توسعه افقی خانه ها در بافت مرکزی اراک شود . ساخت اتوبان طبقاتی بین خیابان امام و خیابان ملک و خیابان عضد
متاسفانه هنوز طرح تفضیلی و طرح جامع شهری اراک متناسب با حجم ترافیک شهری و پیوست نگاری فرهنگی و درمانی و محیط زیستی تدوین نشده . چرا مراکز درمانی و کلینیک های پزشکی در مرکز شهر اراک و در خیابان شکرایی واقع شدند ؟