سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح روستای نوفَن کسب و وکار در ۱۷ روستای استان سمنان را تقویت می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: طرح روستای نوفَن در ۱۷ روستای استان به منظور انتقال فناوری به روستاها با استفاده از فناوری‌های نوین در تولید، بازاریابی و فروش در حال پیگیری و اجرا است.

صادقی  در نشست خبری در سرپرستی صندوق کارآفرینی امید استان سمنان ابراز کرد: اکنون کشاورزی به دلیل سنتی بودن اقتصادی نیست و اقتصادی کردن کشاورزی، توسعه متوازن و برقراری عدالت و توانمندسازی روستاییان با اجرای طرح روستای نوفن محقق می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه اجرای طرح روستای نوفن در نقاط مختلف استان سمنان در برنامه است و اکنون برای اصلاح خاک در ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی روستایی استان با شرکت دانش بنیان تفاهمنامه امضا شد که این شرکت دانش بنیان ظرفیت افزایش تا وسعت ۵۰۰ هکتار دارد.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه شیلات در استان سمنان در حدود یکهزار و ۲۰۰ تن است و دست کم ۳۰ استخر بزرگ در روستاهای استان وجود دارد که با استفاده از دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌نوین می‌توان افزایش بهره‌وری را رقم زد.

صادقی ادامه داد: پرداخت وام برای اجرای طرح‌ها در قالب طرح روستای نوفن از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و اعتبارات روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت روستاهای استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی و شیلات، افزود: حمایت از جوانان و نخبگان به منظور اشتغالزایی در روستاها از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم و استان سمنان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان مسیر توسعه را هموار و تسریع می‌کند و این رویکرد در دولت سیزدهم با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.