سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره حلواپزان تویه‌رودبار دامغان برگزار می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: هفتمین جشنواره گردشگری استقبال از بهار و آیین سنتی حلواپزان روستای تویه‌رودبار دامغان پس از سه سال وقفه، امسال برگزار می‌شود.

اکبرپور، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: هفتمین جشنواره گردشگری استقبال از بهار و آیین سنتی حلواپزان روستای تویه‌رودبار دامغان، پس از سه سال وقفه، نوزدهم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پخت حلوا به روش سنتی، نوروزخوانی، اجرای موسیقی سنتی، لگن‌زنی، برپایی بازارچه سنتی و صنایع‌دستی، اجرای مسابقه و برنامه‌های شاد و متنوع از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، ایجاد نشاط اجتماعی را امری مهم و ضروری دانست و افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری و سیمای زیبای این منطقه، عرضه محصولات صنایع‌دستی و توسعه اشتغال، زنده نگه‌داشتن آئین‌های کهن و اصیل گذشتگان و افزایش روحیه شادابی و نشاط از اهداف برگزاری این جشنواره است.

اکبرپور تصریح کرد: بانوان منطقه تویه‌رودبار دامغان با پخت حلوای گردویی به روش سنتی در دیگ‌های مسی و توزیع آن بین مردم به استقبال سال نو می‌روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.