بیشک پس از حملات یازده سپتامبر به قلب اعتبار آمریکا، بازیهای رایانهای به رسانهای تاثیرگذار بر افکار عمومی به جهت همراه کردن آنها با اهداف و اغراض نظام سلطه، به طور اعم و آمریکا به طور اخص تبدیل شدند و کنسول بازیهای ایشان با طراحی جدید به دست کودکان داده شد.
هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد پروژه اسلام و ایران هراسی غرب
همانطور که مقام معظم رهبری در بحث اهداف ایرانهراسی دشمنان مطرح فرمودند، میتوان کارکرد بازیهای رایانهای در ایجاد شکلدهی به اذهان بهویژه نوجوانان و جوانان به عنوان مخاطبان اصلی بازیهای رایانهای تبیین کرد.
حمایت پنتاگون از بازیهای رایانهای
شرکتهای آمریکایی تولید بازیهای رایانهای با پشتیبانی مراکز امنیتی دفاعی از جمله پنتاگون فعالیت میکنند، و در نمونههای متعدد به اسلامهراسی و ایرانهراسی در قالب بازی اقدام کردهاند. Battlefield یکی از مشهورترین بازیهایی که به فضای داخلی ایران پرداخته است، Blacklist (فهرست سیاه)، (اودیسه اساسینز کرید) Assassin’s Creed Odyssey، ندای وظیفه یا Call Of Duty ازجمله دهها بازیهای رایانهای هستند که مشخصا با هدف سیاسی و تاثیر بر افکار عمومی بخصوص قشر جوان و نوجوان طراحی و ساخته شدهاند.
پروپگاندای غربی سعودی علیه بازیهای رایانهای ایرانی
حالا در این شرایط، همین معاندین غربی و خدمتگزارانشان همچون عربستان سعودی در ادامه فعالیتهای رسانهای ضد ایرانی خود سراغ بازیهای رایانهای ایرانی رفتهاند و آن را پروپگاندا و ترویج تروریسم خواندهاند، جالب اینکه بازیهای مورد بحث، فارغ از کارکرد اصلی اینترتینمنت و سرگرم کننده خود که از بار مثبت و اخلاقی بالایی نیز برخوردار هستند، تنها با الهام از شخصیتها و داستانهایی از دل مقاومت و بهرهگیری از مضامینی نظیر شجاعت، میهنپرستی و عشق و جانفدایی برای میهن طراحی شده و به هیچ عنوان نمیتوان کوچکترین انگی از توهمات رسانهای و هدفمند غربی سعودی را به آنها زد.
بازیهای رایانهای غربی مفاهیم ایدئولوژیک و سیاسی گستردهای را به مخاطبان آن القا میکنند
پدرام پاک آیین، نماینده مدیران مسول رسانهها در هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاریها و کارشناس رسانه در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: پیوند بازیهای رایانهای با واقعیت گسترده؛ ظرفیتهای جدیدی را ایجاد کرده است و به یک سرگرمی فراگیر عمومی در جهان تبدیل شده است. متوسط زمانی که برخی گروههای سنی به بازی اختصاص میدهند بیشتر از تلویزیون، سینما، کتاب و سایر رسانهها است و به نوعی اجتماعی شدن این گروه سنی با بازی گره خورده است.
وی افزود: اقتصاد بازیهای رایانهای بسیار بزرگ است و مثلا در آمریکا کسب و کار ۲۰۰ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است. بازی به منزلهی متنی است که کدهای فرهنگی هر سازندهای در آن قرار دارد و مخاطبی که با آن بازی و کدها تعامل میکند، ناخودآگاه آن فرهنگ را میآموزد و فرامیگیرد.
پاکآیین در خصوص سوگیری رسانههای غربی سعودی در خصوص بازیهای رایانهای ایرانی تصریح کرد: بازیهای رایانهای غربی وجه سرگرمی صرف ندارند و در زمره رسانههای جدیدی داخل شدهاند که سردمداران کشورهای غربی و آل سعود سعی دارند به وسیله آنها مفاهیم ایدئولوژیک و سیاسی گستردهای را به مخاطبان آن القا کنند. بازیهای رایانهای با توجه به شرایط روز، خود را با سیاستهای جدید دولتمردان غربی تطبیق داده و در اکثر اوقات به عنوان پژواکی برای سوگیریهای رسمی رسانهای عمل میکنند. البته نقش این رسانه به همین مقدار محدود نمیشود و در بعضی از عملیات رسانهای، نه به عنوان پشتیبان، بلکه در خط مقدم تهاجم ایفای نقش کرده و با قابلیتهای داستان پردازی خود، اهداف دست نیافته و آرزوهای سیاستمداران غربی را تصویرسازی کرده و مخاطب را برای مواجهه با آنها آماده میسازد.
ترس معاندین از بازی ایرانی
جالب اینکه بازیهایی نظیر «سفیر عشق» «مختار ۲» «فصل انتقام» و «فرمانده مقاومت، نبرد آمرلی» از جمله بازیهایی است که در عین بازی بودن به ترسی جدی برای غربیها و بخصوص سعودیها تبدیل شده است.
اخیرا رسانه تروریستی اینترنشنال مرکز تولید بازیهای رایانهای بسیج را ابزار پروپاگاندا خوانده و بازیهای تولید شده توسط آن را مروج تروریسم نامیده است. مادامیکه تاکنون دهها بازی رایانهای علیه جریان مقاومت و کشورهای اسلامی توسط غربیها تولید شده است.
هجمه سعودی اینترنشنال علیه سازمان فضای مجازی بسیج
سعودی اینترنشنال به نقل از یک نشریه غربی، بازیهای تولید شده در سازمان فضای مجازی بسیج را مورد هجمه قرار داد. این در حالی است که بازیهای تولید شده از جمله سفیر عشق و فرمانده مقاومت در سالهای اخیر مورد توجه ویژه گیمرها و نوجوانان قرارگرفته است.
بازی رایانهای ایرانی از نگاه غرب خطرناکتر از بمب اتمی آمریکاست
لازم به ذکر است که همواره نگاه غربیها اینچنین بوده که از بمب اتمی گرفته تا تبلیغات و استعمار و استثمار را برای خود قانونی و حل شده میپندارند و در عوض آزادی، استقلال، پیشرفت، فعالیت هستهای صلحآمیز، عدم وابستگی و حتی فعالیت و تولید در حوزه بازیهای رایانهای را برای کشوری، چون جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان برنمیتابند و آشکارا و با وقاحت به این حقوق بدیهی میتازند.
منبع: فارس
تربیت نسل جدید به بازی های کامپیوتری مثل Doom در سالهای 90 میلادی و در IGI و Call of Duty در سالهای بعد که هدف اصلی اینها کشتار و آموزش کودکان چگونگی کشتار و تسهیل آن در چشم کودک بعد از آن بازی GTI با ورژن های مختلف آن (نسخه ها) ، کشتار و سرقت و ضد قانون یا به عبارت دیگر هنجار شکنی را به کودک آموزش و تسهیل شدید و روی این هدف تمرکز دارد که خروجی این بازی ، کودکان داعشی که فقط نیاز به فتوایی از شیخ وهابی(تلموذی) که توسط یهود (تلموذی) هدایت می شود، دارد؛ این بازی عملکرد شایانی در تربیت نیروهای داعشی و اثر گذاری در آنها دارد.
لذا، باید این بازی های کامپیوتری و حتی موبایلی باید منع شوند تا آثار بر اجتماع کاهش داد.
والسلام ختام.
در این بازی کاراکتر اصلی یک سرخپوست هست که با آمریکایی و اروپایی ها میجنگه و داره اونا رو از آمریکا بیرون میکنه