سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رزمایش بزرگ آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ

مقامات آمریکایی و کره جنوبی از برگزاری رزمایش بزرگ نظامی ۱۰ روزه برای مقابله با تهدیدات کره شمالی خبر دادند.

افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی و وحشت از انجام آزمایش هسته‌ای جدید پیونگ یانگ در سال جاری میلادی باعث ایجاد تکاپو در همسایه جنوبی این کشور و واشنگتن شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقاماتی از دو کشور آمریکا و کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کردند واشنگتن و سئول قرار است بزرگترین رزمایش نظامی خود را که بیش از ۱۰ روز به طول خواهد انجامید در ماه مارس برگزار کنند.

در بیانیه‌ای مشترکی که در این باره از سوی دو کشور منتشر شده آمده است: رزمایش سپر آزادی قرار است از ۱۳ تا ۲۳ مارس به منظور تقویت مواضع دفاعی دو متحد برگزار شود. این رزمایش به منظور تقویت بنیان‌های نظامی و آمادگی برای پاسخ به شرایطی که در آن محیط امنیتی در شبه جزیره کره تغییر کند همانند تهاجم کره شمالی و نیز مرور تاکتیک‌های جنگی و نبرد انجام می‌شود.

در حالی کره جنوبی و آمریکا از برگزاری رزمایش در ماه مارس خبر می‌دهند که رزمایش پیشین این دو کشور با واکنش بسیار تند پیونگ یانگ همراه بود و این کشور اقدام به آزمایش موشک بالستیک قاره پیما و تهدید هسته‌ای همسایه جنوبی خود کرد.

ایساک تیلور، سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در شبه جزیره کره در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره پاسخ احتمالی کره شمالی درباره این رزمایش گفت: این یک رزمایش عادی بوده و ماهیت آن کاملا دفاعی است.

طی سال‌های اخیر به دلیل همه گیری کرونا رزمایش سپر آزادی به صورت محدود و با شمار کمی از نیرو‌های نظامی برگزار شد. با این حال، مقامات کره جنوبی می‌گویند به دنبال ایجاد بازدارندگی در مقابل همسایه شمالی خود هستند. آن‌ها این احتمال را رد نکرده اند که در صورت ادامه تهدید‌های پیونگ یانگ میزبان تسلیحات هسته‌ای استراتژیک آمریکا باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.