آمریکا واردات فناوری‌های ساخته شده در چین را محدود می‌کند

یک مقام آمریکایی می‌گوید احتمالا واردات نیمه‌هادی‌های پیشرفته که توسط شرکت‌های کره جنوبی در خاک چین انجام می‌شوند را کاهش خواهد داد.

آلن استیوز، معاون وزیر بازرگانی آمریکا در بخش صنعت و امنیت گفت واشنگتن احتمالا سطح واردات نیمه هادی‌های پیشرفته ساخت شرکت‌های کره جنوبی که در چین مستقر هستند را محدود خواهد کرد.

به گزارش رویترز، وزارت صنعت کره جنوبی در این خصوص اعلام کرده که هنوز هیچ بحث خاصی بین کره جنوبی و آمریکا در مورد تعیین سقف در واردات و صادرات فناوری صورت نگرفته است.

پیش از این، یک مقام آمریکایی از توافقی با ژاپن و هلند برای برای اعمال محدودیت‌های جدید بر صادرات ابزار‌های ساخت تراشه به چین خبر داده بود. با این حال، یک قانونگذار بانفوذ حزب حاکم ژاپن می‌گوید ممکن است کشورش در مقایسه با آمریکا، تحریم‌های ملایم‌تری را علیه چین اعمال کند.

دو شرکت کره‌ای سامسونگ و SK Hynix در دهه‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در چین انجام داده‌اند و ریزتراشه‌های بسیاری از شرکت‌های آمریکایی را تامین می‌کنند.

به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد تلاش پکن برای تسلط بر تولید ریز تراشه‌ها را متوقف کرده و از دستیابی این کشور به نیمه هادی‌هایی که می‌تواند قدرت نظامی آن را افزایش دهد، جلوگیری کند. پیش از این نیز، گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه واشنگتن ممکن است فشار بر هوآوی، غول فناوری چینی را با مسدود کردن دسترسی آن به تأمین‌کنندگان آمریکایی افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
یه ضرب المثل هست که میگه هر کس خاک رو هم بزنه ، خاک رو به سر خودش ریخته!
آخرین اخبار