سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارتقای شاخص‌های سلامت مادران باردار و نوزادان از جمله آثار ادغام آموزش

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ادغام به معنای این است که آموزش را از دانشگاه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها می بریم.

ابوالفضل باقری، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ادغام آموزش در نظام سلامت یکی از دستاوردهای کشور است. ارتقای کمی، تربیت نیروی انسانی توانمند، افزایش کیفیت و ارتقای امکانات و خدمات پزشکی و آموزش پزشکی همگی در سایه ادغام انجام شده اند.

به گفته وی ارتقای شاخص های سلامت مانند سلامت مادران باردار و نوزادان و افزایش امید به زندگی از جمله آثار ادغام آموزش در نظام سلامت در کشور هستند.

او بیان کرد: ادغام به معنای این است که آموزش را از دانشگاه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها می بریم. دانایی و مهارت را با هم به دانشجویان  آموزش می دهیم و دانشجویان پس از تحصیل نیازمند کسب مهارت جدید نخواهند بود.

باقری ادامه داد: ادغام آموزش در نظام سلامت جزء اسناد بالادستی است و سبب مرجعیت علمی کشورمان خواهد شد. در حال حاضر ۶۶ هزار نفر در رشته پزشکی تحصیل می کنند و هفت هزار دانشجوی خارجی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی داریم و این موضوع نشان دهنده این است که جامعه جهانی پزشکی کیفیت آموزش ما را قبول دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
آیا اینها بهانه ایست برای تداوم انحصارطلبی دکترها و جلوگیری از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی؟!
جواد
۱۳:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مگه الان چیکار میکنین؟
یک نفر ماما یا کارشناس بهداشت عمومی به مدت سه سال اموزش تئوری و عملی میبینه و یک سال فقط در مراکز بهداشتی کار میکنن، نظام سلامت پول میخواد،. بیمارستان ها به اندازه ی کافی حتی دستکش ندارن. امکاتات بیمارستانی ضعیف هستش، اگه بخواین پیشرفت ایجاد کنبن باید پول خیلی زیادی خرج کنین، با دستکش نایلونی که نمیشه پانسمان عفونی بیمار ها رو عوص کرد، اینقدری از لحاظ درمانی با کشورهای سطح یک دنیا فاصله داریم که دیگه اسمش فاصله نیست، اسمش خلا هستش.