سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه ارومیه

معاون دانشگاه ارومیه گفت: برای تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری استان آذربایجان غربی پردیس علم و فناوری در دانشگاه ارومیه ایجاد می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: در راستای تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری استان آذربایجان غربی و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته موافقت ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه ارومیه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و این پردیس به زودی و از ابتدای سال آینده در این دانشگاه تشکیل می‌شود.

دکتر عباس شفیعی افزود: تاسیس پردیس علم و فناوری پیرو تفاهم نامه مشترک مابین دانشگاه ارومیه و پارک علم و فناوری است که در جریان سفرمعاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات فناوری به شهر ارومیه و بازدید از دانشگاه ارومیه منعقد شد.

وی اضافه کرد: پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه در محیطی به مساحت ۱۰ هکتار در پردیس شهر این دانشگاه تشکیل می‌شود.

شفیعی می گوید: با ایجاد پردیس تمامی قوانین و معافیت‌های پارک علم و فناوری در این فضا جاری و ساری بوده ومحیطی بسیار مناسب برای توسعه فن آفرینی خواهد بود. هدف از تاسیس این مرکز کمک به اقتصاد دانش بنیان و همکاری جهت توسعه علم و فناوری کشور در تمام زمینه‌ها است.

پردیس‌ فناوری سازمانی است که هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء نوآوری و فناوری است. برای دستیابی به این هدف یک پردیس فناوری، جریان دانش و فناوری را در میان شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می‌کند.

با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای شرکت‌های دانش بنیان حاضر در استان آذربایجان غربی و برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها، پردیس علم و فناوری با در اختیار داشتن بخش‌ها و امکانات گوناگون در مرکز شهر ارومیه راه اندازی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.