سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گز کام فروشندگان را شیرین می‌کند؟

نایب رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان گفت: در آستانه خرید‌های شب عید تولیدکنندگان و فروشندگان گز امیدوارند بازار سوغات شیرین اصفهان رونق بگیرد.

سید حسن حجازی نایب رئیس اول اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با اشاره به اینکه بازار گز این روز‌ها خریداران زیادی ندارد گفت: تقاضا برای گز در آستانه سال جدید نزدیک به صفر است؛ در واقع قیمت گز در بازار بالاست و سفارشی چندانی برای آن وجود ندارد.


او ادامه داد: سال‌های گذشته در این روزها، تقاضا برای گز به قدری افزایش می‌یافت که تولیدکنندگان باید یک نوبت اضافه در ساعات شب را به تولید انواع گز و شیرینی اختصاص می‌دادند.


نایب رئیس اول اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با بیان اینکه درصد مغزیجات و کیفیت گز این روز‌ها در تعداد خریدار تغییری ایجاد نمی‌کند افزود: اکنون هر کیلوگرم مغز پسته با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. باتوجه به نرخ فعلی دلار خرید اقلامی مانند مغزیجات، کاکائو، پودر نارگیل و... دشوار است و با توجه با قیمت مواد اولیه فروش گز توجیه اقتصادی ندارد.


حجازی گفت: فروشندگان نمی‌دانند گز را با چه قیمتی عرضه کنند. از طرفی مشکلات دیگری مانند دستمزد کارگران، مالیات و... نیز وجود دارد.
به گفته او با وجود همه مشکلات، کسبه امیدوارند تا شرایط تغییر کند و رونق به بازار بازگردد.


اکنون بسته‌های ۴۵۰ گرمی گز لقمه بادام، مخلوط و پسته ۱۸ درصد به ترتیب حدود ۱۰۰ هزار، ۱۴۰ هزار و ۱۷۰ هزار تومان، گز لقمه بادام، مخلوط و پسته ۲۸ درصد نزدیک به ۱۲۵هزار، ۱۷۰ هزار و ۲۲۰ هزار تومان قیمت دارد.
قیمت گز‌های با درصد مغزیجات بالاتر یعنی ۳۰ تا ۴۲ درصد در بسته‌بندی ساده ۴۵۰ گرمی نیز از حدود۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. گز‌هایی با درصد مغزیجات صفر تا ۱۰ درصد ارزان‌ترین محصولات بازار گز به شمار می‌روند که حداقل قیمت یک بسته صد گرمی آن‌ها حدود ۲۰ هزار تومان است. در این میان شماری از فروشندگان به عرضه گز به صورت عددی به جای بسته‌بندی روی آورده‌اند که یک عدد گز ۱۸ درصد مخلوط دست کم سه هزار تومان قیمت دارد.

منبع: ایراسین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.