سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بکار دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در قشم

دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) امروز با حضور مسئولان و پژوهشگران کشوری و استانی در تالار آیینه قشم برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این کنگره گفت: جهاد تبیین در دنیای امروز نیازمند تلاش هدفمند برای اقناع افکار عمومی توسط رسانه‌ها و هنرمندان است.

حجت الاسلام عبادی زاده افزود: جهان اسلام امروز نیازمند وحدت و الفت قلبی میان همه مسلمانان برای حفظ مرز‌های اعتقادی و مقابله با دشمنان است.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: در جهاد نرم باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه، فضای مجازی و هنر برای تبیین ارزش‌های اسلامی در دنیای امروز تلاش کرد.

امام جمعه بندرعباس گفت: تلاش هدفمند برای اقناع افکار عمومی معرفی حقیقت، جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی، همان جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است و صحیفه سجادیه نیز در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

وی گفت: تجهیزات و ابزار‌های جدید، محتوا، استفاده از زبان روز، شبکه سازی نیروی انسانی و امیدآفرینی از مهمترین ملزومات جهاد تبیین در جهان امروز است که به دشمن شناسی کمک شایانی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: برای جهانی کردن حرکت مسلمانان علاوه بر قرآن و سنت، باید از سایر منابع نیز بهره گرفت و صحیفه سجادیه یکی از منابعی است که به توسعه معنویت و اخلاق در جهان اسلام کمک می‌کند.

وی گفت: اخلاق، گمشده اصلی جهان مادی امروز است و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت صحیفه سجادیه و با معرفی قرآن از دریچه این کتاب به ترویج اخلاق و معنویت اسلامی بپردازیم.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: استقبال بزرگان و علمای اهل سنت بواسطه ارادت ایشان به پیامبر (ص) و خاندان ایشان، یکی از پایه‌های اصلی افزایش انگیزه برای ترویج معنویت موجود در صحیفه سجادیه است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) هم گفت: یکی از محور‌های اصلی و اثربخش در صحیفه سجادیه، ترویج فرهنگ تبیین و ایجاد سواد رسانه‌ای برای نپذیرفتن اخبار نادرست و بدون تحلیل است.

حجت الاسلام حسینعلی سعدی افزود: در دنیای امروز دشمنان جهان اسلام نقشه‌های پیچیده‌ای برای القاء ناامیدی و دشمنی خود اجرایی می‌کنند و افزایش سواد رسانه‌ای و ترویج فرهنگ تحلیل در مقابله با دشمنان کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در بیش از ۵۰ کشور جهان به بحث و پژوهش درباره امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه مشغول است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) افزود: صحیفه سجادیه در افزایش سواد رسانه‌ای جهان اسلام و جامعه ایرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی مهم و اساسی ایفا می‌کند.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این کنگره گفت: مجموعه صحیفه سجادیه یکی از منابعی است که می‌تواند به تبیین اصول با رنگ و بوی توحیدی بر اساس آرمان‌های انقلاب و همچنین دشمن شناسی کمک کند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: بیان آرمان ها، اصول و خدمات صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با اقدامی جهادگونه برای تمامی شهروندان تبیین شود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: صحیفه سجادیه اوج عبودیت و بندگی در برابر خداوند را به نمایش می‌گذارد و ادعیه امام سجاد (ع) الهام بخش حرکت عملی و خطر فکری جامعه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.