سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم در مهاباد شناسایی شد

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد گفت: ۴۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم با اجرای طرح پیشگیری در این شهرستان شناسایی و به متخصص ارجاع داده شده است.

مهین اختری راد کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد گفت: در قالب طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا ۶ ساله که از اول مهرماه در این شهرستان شروع شده تاکنون بینایی هشت هزار کودک پایش شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این ۸ هزار کودک ساکن مناطق شهری و روستایی، ۴۵۰ کودک مشکوک تشخیص داده شدند همچنین برای ۲۳ کودک به صورت رایگان عینک اهدا و ۲۴ عینک دیگر نیز برای کودکان واجد شرایط سفارش داده شد.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد اضافه کرد: ۲ کودک نیز نیاز به عمل جراحی تشخیص داده شد که جراحی یک نفر از آنان صورت گرفت و نفر بعدی نیز در مرحله معرفی به چشم پزشک جهت انجام عمل جراحی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کودکان متولد سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۸ مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم می‌شوند، افزود: حدود ۱۵ هزار کودک مهابادی شامل این طرح هستند که از این تعداد ۱۰ هزار ۷۲۶ کودک ساکن مناطق شهری و چهار هزار و ۲۵۰ کودک روستایی هستند.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد در ادامه گفت: پایگاه سیار طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا ۶ ساله در مرکز پیش‌دبستانی، مرکز بهداشت و مهد‌های کودک راه‌اندازی شده علاوه بر آن در طول سال سنجش بینایی کودکان در ۷ مرکز مثبت زندگی با E چارت نیز انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.